شناسه خبر:71959
1402/5/8 10:11:38

سپهرغرب، گروه خبر: معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: هشتمین مرمت سال جاری بازار تاریخی اراک با 40 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات 1401 برای بام این بنا، آغاز شد.

«حسین محمودی» روز شنبه افزود: این مرمت در بخش راسته اصلی بازار شامل سبک‌سازی بام، اصلاح و مرمت پوشش بام و طاق‌های شکسته است.

وی بیان کرد: همچنین سرای فدایی در بازار تاریخی اراک با هدف جلوگیری از تخریب در اثر عوامل جوی در فصل سرد سال نیز در حال مرمت است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار کرد: در این قسمت از مرمت، بالکن‌ها و تیرهای شکسته در سرای فدایی بازار تاریخی اراک جمع‌آوری و بر اساس الگوی سنتی مجدد اجرا می‌شود.

محمودی گفت: لازم است با هدف جلوگیری از تخریب احتمالی و حفظ سراهای بازار تاریخی اراک، این مجموعه‌های ارزشمند مرمت و بازسازی شوند.

وی افزود: این اداره کل در 10 سال اخیر 12 سرا از مجموعه 20 سرای بازار تاریخی اراک را مرمت و بازسازی کرده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اضافه کرد: اکنون بام تمام سراهای بازار تاریخی اراک با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی مرمت‌شده تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

شناسه خبر 71959