شناسه خبر:72083
1402/5/10 12:32:03

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: 90 درصد از یک هزار و 350 میلیارد تومان اعتبار استانی تخصیص یافته کردستان در سال گذشته به‌صورت نقد دریافت شده است.

اکبر محمدی در دیدار با امام جمعه شهر سنندج با اشاره به وظایف متعدد و سنگین این سازمان در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: معاون هماهنگی برنامه و بودجه، توسعه مدیریت و منابع انسانی، آمار و اطلاعات، فنی و اجرایی و توسعه و برنامه‌ریزی و نظام فنی و اجرایی ازجمله معاونت‌های این سازمان در سطح استان‌ها است.

وی گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با بهره‌گیری از کارکنان مجرب، متخصص و پاکدست خود تاکنون توانسته در انجام رسالت‌ها به نحو احسن اقدام و عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان از تخصیص یک هزار و 350 میلیارد تومان اعتبار استانی در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته استان توانست با پیگیری‌های صورت گرفته بیش از 90 درصد از اعتبار تخصیصی استان را به صورت نقد دریافت نماید که همین موضوع موجب برطرف شدن بخشی از مشکلات اعتباری در سطح استان شد.

محمدی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در سال‌جاری از برگزاری کمیته‌های برنامه‌ریزی و توسعه شهرستانی با حضور و نظارت رئیس و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در موعد مقرر و به‌صورت کارشناسی شده خبر داد و گفت: برگزاری این کمیته‌ها نقش بسزایی در استفاده بهینه از منابع مالی و هدایت اعتبارات به سمت اولویت‌های اساسی و زیرساختی استان دارد.

وی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد را از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: امیدواریم با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط تا پایان سالجاری شاهد افتتاح و بهره‌برداری از بخش عمده‌ای از پروژه‌های نیمه تمام ضروری و زیرساختی استان که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند باشیم.

*رفع مشکل بیکاری اولویت مسئولان استان باشد

امام جمعه سنندج هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها این استان در حوزه‌های مختلف گفت: منابع آب، خاک، معادن، مرز، گردشگری، کشاورزی و... از موهبت‌های خدادای است که استان از آن‌ها بهره مند است و امیدواریم مسئولان و دولتمردان با بهره گیری از ظرفیت‌ها در راستای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در استان همت کنند.

ماموستا فایق رستمی به نقش و جایگاه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در نظارت، آینده‌نگری و آینده‌پژوهی استان در راستای ترسیم سند توسعه و اجرای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در استان گریزی زد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه در استان می‌تواند نقش مهم و بسزایی در ساماندهی، نظارت و شتاب توسعه استان داشته باشد.

وی تصریح کرد: رسیدگی به بسیاری از مشکلات مردم اعم از بیکاری، محرومیت و نگاه عدالت‌محورانه به همه استان ازجمله وظایف مهم این سازمان در سطح استان است.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری عدم نظارت کافی بر فعالیت دستگاه‌های اجرایی را یکی از آفت‌های مدیریت در استان برشمرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در این مدت کوتاه توانسته با ایجاد همگرایی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و جلوگیری از جزیره‌ای عمل کردن بخش‌های مختلف دولت ریل‌گذاری صحیحی را در جهت توسعه استان داشته باشد.

امام جمعه سنندج آینده‌نگری و آینده‌پژوهی را از مؤلفه‌های پیشرفت هر کشور دانست و اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان به‌عنوان یک سازمان و نهاد تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در استان با برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت و بلندمدت خود می‌تواند نقش ویژه خود در توسعه استان را به خوبی ایفاء نماید.

 

شناسه خبر 72083