شناسه خبر:72091
1402/5/10 12:59:21

سپهرغرب-گروه دورهای دری :معاون عملیات راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: این استان مسیر تردد زائران اربعین از 16 استان کشور است؛ بنابراین به‌منظور پیشگیری از بروز گره‌های ترافیکی باید مغازه‌ها و سوغات‌سراهای ابتدای بلوار بسیج همدان پیش از آغاز سفرهای اربعین، تعیین تکلیف شود.

سرهنگ نعمت‌الله زنگنه روز دوشنبه اظهار کرد: 16 استان واقع در محدوده مرکزی، شمال و شمال شرق کشور برای عزیمت به مرقد امام حسین (ع) در اربعین حسینی از مسیرهای همدان تردد می‌کنند.

وی اضافه کرد: فراهم کردن زمینه تردد این میزان زائر و خودرو باید از هم‌اینک در دستور کار باشد تا با آغاز سفرهای اربعین که از 20 روز مانده به اربعین شروع می‌شود، بتوان مسیر امنی را برای تردد مشتاقان زیارت بارگاه اباعبدالله‌الحسین (ع) فراهم کرد.

معاون عملیات راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای همدان برای کاهش گره‌های ترافیکی، تکمیل کنارگذر غربی است؛ اما با توجه به اینکه نمی‌توان این طرح را تا هفته آینده تکمیل کرد، باید برنامه‌های کوتاه‌مدت و زودبازده اجرا کرد.

سرهنگ زنگنه ادامه داد: با توجه به نبود کنارگذر، زائران 16 استان از «پُل فرهنگیان» و راست‌گرد «چهارراه میدان بار» برای عزیمت به سمت مرز مهران بهره می‌گیرند.

وی افزود: با وجود تملک مغازه‌های موجود در راست‌گرد چهارراه میدان بار، اما درحال حاضر یک مغازه در این محل عقب‌نشینی نکرده که می‌تواند زمینه‌ای برای بروز گره ترافیکی شود؛ بنابراین باید نسبت به تملک و عقب‌نشینی این مغازه نیز اقدام شود.

معاون عملیات راهنمایی و رانندگی استان همدان اظهار کرد: همچنین وجود مغازه و سوغات‌سراهای واقع در ابتدای بلوار بسیج (فرودگاه) و توقف خودروها برای خرید سوغات همواره موجب بروز گره ترافیکی در این محدوه می‌شود.

سرهنگ زنگنه ادامه داد: بنابراین با توجه به آماده شدن مکان پیش‌بینی‌شده برای استقرار این مغازه‌ها و دستور قضائی نسبت به جابه‌جایی مغازه‌داران، به‌سرعت باید نسبت به انتقال مغازه‌ها به محل‌های پیش‌بینی‌شده اقدام شود.

پیش‌تر دادستان عموم و انقلاب شهرستان همدان بازدیدی از محل عرضه سوغات در میدان عاشورا داشت که در جریان این بازدید بیان کرد: مغازه‌های مستقر در میدان عاشورا که به‌طور عمده محلی برای عرضه سوغات شهرستان هستند با توجه به تردد مسافر بار ترافیکی در شهر ایجاد کرده و سبب نارضایتی مردم شده‌اند.

حسن خانجانی‌موقر افزود: بنابراین ایجاد محل جدیدی برای انتقال و استقرار این مغازه‌ها ضروری بود که در این راستا 37 دهنه مغازه برای مستقر شدن سوغات‌سراها در محل جدید پیش‌بینی شد که به گفته شهردار منطقه و پیمانکار پروژه، درصورت تأمین اعتبار در کمترین زمان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: اکنون که ساخت این مکان جدید رو به اتمام است، انتظار می‌رود تا قبل از اربعین سال جاری افتتاح شود تا بخشی از بار ترافیکی این منطقه کاهش یابد.

 

 

شناسه خبر 72091