شناسه خبر:72133
1402/5/14 12:50:53

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه کربلا عرصه تقابل حق و باطل بود گفت: باید به تاسی از امام حسین(ع) جانب حق بایستیم و فریب کثرت جبهه باطل را نخوریم.

حجت‌الاسلام حسن طاهری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه در کربلا مسئله تقابل حق و باطل مطرح بود اظهار کرد: از اول خلقت، حق با باطل در تقابل بود و در این میان اکثریت و اقلیت مهم نیست چنانکه یاران امام حسین(ع) 72 تن بودند و یزیدیان 30 هزار نفر.

وی با تاکید بر اینکه همواره باید تلاش کرد در جانب حق ایستاد و نباید فریب کثرت جریان باطل را خورد افزود: در اردوگاه امام حسین(ع) در کربلا تبعیض وجود نداشت، ایشان شهدای کربلا را رفیع‌تر از همه شهدا می‌دانست و فرقی بین برادر و بردگان قائل نبود.

امام جمعه موقت همدان تصریح کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا تنها توانست بالای سر هشت نفر از شهدا برود که دو نفر آنها برده بودند.

وی با بیان اینکه باید برای شهادت اباعبدالله(ع) جانانه عزاداری کرد تصریح کرد: اگر می‌خواهید در شب اول قبر انتظار اهل بیت(ع) را داشته باشید، تنها شرط آن خالص بودن و متین بودن است.

طاهری با بیان اینکه در کربلا برخی در عرض چند ساعت یا چند روز به بالاترین درجه ایمان رسیدند خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) به همه اسرار نمی‌گفت اما برای ظهیر اسرار را هویدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید از عزاداری‌ها غافل شویم چون هر لحظه ممکن است یک نفر دگرگون شود گفت: اهل بیت(ع) مقربند و وجیه عندالله، بسیاری از قدرت‌ها تلاش کردند، نامی از آنها نباشد اما آرزویشان را به گور بردند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اوج صلابت و اقتدار حضرت زینب(س) و خطبه‌ای که جشن یزیدیان را بر هم ریخت افزود: باید خود را به اهل بیت(ع) نزدیک کنیم و تقوا و متقی بودن زمینه‌ساز نزدیکی به امام حسین(ع) است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر را هنرمندانه انجام داد و نسبت به انجام آن حساس بود ادامه داد: در شرایط امروز باید به تقوا بیش از پیش توجه کرد تا به خدا و اهل بیت(ع) نزدیک شد.

طاهری در پایان با تاکید بر لزوم حل مشکلات توسط دولتمردان به خصوص در بخش اقتصادی و تامین مسکن گفت: شرایط برای مستاجران بسیار سخت شده که هم صاحبخانه‌ها هم مسئولان باید نسبت به این وضعیت دغدغه‌مند رفتار کنند.

 

 

شناسه خبر 72133