شناسه خبر:72162
1402/5/15 09:10:02

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به سامان‌دهی بازار اجاره‌‌بها و رضایت‌ نسبی در این زمینه، گفت: همدان به‌عنوان نخستین استان کشور نحوه محاسبه نرخ حق کمیسیون مشاوران را فارغ از نرخ رهن و اجاره‌بها تعیین کرد.

سیدمجتبی حسینی روز گذشته با بیان اینکه در حوزه سامان‌دهی بازار اجاره‌بها «طرح انصاف» به‌طور نسبی موفقیت‌آمیز بود، اظهار کرد: این طرح در حوزه سامان‌دهی اجاره‌بهای مسکن در استان آغاز به‌کار کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح مذکور با 6 بند اجرایی شده است، افزود: سه بند از این طرح با الزامی قانونی و سه مورد دیگر به‌صورت تشویقی ارائه شد که نه قطعاً، اما نسبتاً با نظرسنجی‌ها رضایت‌بخش اعلام شد و بازار اجاره‌بها را سامان داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان خاطرنشان کرد: طی این طرح سقف افزایش اجاره‌بهای سالانه 25 درصد لحاظ شد که این مهم نیز به تصویب هفتمین جلسه شورای عالی مسکن رسیده بود.

وی با تأکید بر اینکه این طرح ثمرات خوبی به همراه داشته است، اضافه کرد: همدان به‌عنوان نخستین استان کشور نحوه محاسبه نرخ حق کمیسیون مشاوران املاک را فارغ از نرخ رهن و اجاره‌بها، تعیین کرد.

حسینی با ذکر این موضوع، یادآور شد: در سایر استان‌ها نیز این امر تحقق پیدا خواهد کرد؛ به‌طوری که حق کمیسیون مشاوران املاک تابعی از قیمت ملک و یا قیمت رهن و اجاره نباشد، بلکه با فرمول ثابت دیگری حساب شود.

وی در پایان متذکر شد: این طرح در کمیسیون نظارت بر اصناف مصوب شد و لازم‌الاجرا بود؛ از همین رو تمام مشاوران املاک شهر همدان، جورقان و قهاوند از این طرح تبعیت کردند و این طرح به‌طور صددرصدی اجرا می‌شود.

 

شناسه خبر 72162