شناسه خبر:72163
1402/5/15 09:11:27
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان:

شورای تأمین در سامان‌دهی دست‌فروشان به کمک شهرداری بیاید

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری تنها متولی سامان‌دهی دست‌فروشان نیست و برای موفقیت در این امر لازم است شورای تأمین به کمک مدیریت شهری بیاید.

علی‌اکبر نظری ظهر شنبه در جلسه کمیسیون خدمات شهری زیست‌محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر با انتقاد از آشفتگی فعالیت دست‌فروشان در سطح شهر، اظهار کرد: این پدیده در طول تاریخ شکل گرفته است و ساختار اجتماعی دارد.

وی افزود: شهرداری برای فعالیت دست‌فروشان قاعده درستی تعریف کند و با توجه به اینکه فضایی برای فعالیت آنان در ساعات معین هست، اما با اعتراض کسبه پیاده‌راه بوعلی مواجه هستیم، باید تدابیری اندیشیده شود تا در زمان مشخصی دست‌فروشان حضور داشته و ضرری برای دیگر کسبه نداشته باشند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه قانونی برای منع دست‌فروشی وجود ندارد، گفت: بااین‌حال موارد متعددی از برخورد با دست‌فروشان در سطح کشور دیده می‌شود، اما این برخوردها باید قانونی باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری در سامان‌دهی دست‌فروشان نباید منفعلانه عمل کند، بیان کرد: ضروری است تمام متولیان و بخش‌های مسئول ازجمله شورای تأمین و نیروی انتظامی در این حوزه به شهرداری کمک کنند و اگر این امر به‌درستی حاصل شود، قطعاً سامان‌دهی به معنی برخورد با دست‌فروشان نیست.

 

شناسه خبر 72163