شناسه خبر:72196
1402/5/16 08:34:04

سپهرغرب، گروه خبر: به گفته مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه، موکب‌های کرمانشاه آماده پذیرایی از زوار اربعین می‌شوند.

بهمن صحرایی، با بیان اینکه امسال تاکنون شاهد افزایش 20 درصدی تعداد موکب‌های ثبت شده در استان برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین نسبت به اربعین سال گذشته بوده‌ایم، ابراز امیدواری کرد: در روزهای آینده شاهد افزایش آمار موکب‌های ثبت شده در استان برای پذیرایی و اسکان زوار اربعین باشیم.

صحرایی با بیان اینکه تاکنون 230 موکب از سوی مردم استان کرمانشاه برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین به ثبت رسیده، گفت: از این تعداد 200 موکب در داخل استان و 30 موکب در کشور عراق و در مسیر نجف تا کربلا مشغول خدمات‌رسانی به زوار خواهند شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه افزود: اربعین سال گذشته در مجموع 186 موکب در داخل استان و 25 موکب از سوی مردم استان کرمانشاه در کشور عراق برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین فعال شده بود.

صحرایی در ادامه با بیان اینکه همه افرادی که قصد پذیرایی و اسکان زوار اربعین را دارند، ملزم به دریافت پروانه موکبداری هستند، تصریح کرد: علاقمندان به راه‌اندازی موکب و نیز صاحبان موکب‌هایی که پروانه‌ آن‌ها منقضی شده، می‌توانند با مراجعه به سامانه موکب‌داری به آدرس http://mokeb.atabat.org نسبت به دریافت مجوز و یا تمدید پروانه اقدام کنند.

صحرایی افزود: متقاضیان دریافت و یا تمدید پروانه موکب‌داری می‌توانند برای دریافت راهنمایی به دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و شهرستانها مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌های 38255050 و 38256060 تماس بگیرند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به اقلام مورد نیاز موکب‌های اربعین داشت و گفت: کرمانشاهیان می‌توانند نذورات خود را در قالب اقلامی مثل برنج، روغن، شکر، قند، چای و... به ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه -واقع در سه راه 22 بهمن، پایین‌تر از اداره راه و شهرسازی- و یا ستادهای بازسازی عتبات عالیات شهرستان‌ها تحویل دهند.

صحرایی با بیان اینکه موکب‌های استان کرمانشاه همه ساله در دو مسیر تردد زوار عتبات عالیات از مرزهای خسروی و مهران مشغول خدمات‌رسانی به زوار اربعین می‌شوند، گفت: موکب‌های اربعین از دهم ماه صفر در مسیرهای تردد زوار اربعین در استان مشغول خدمات‌رسانی به زوار خواهند شد و خدمات‌رسانی خود را تا 22 صفر ادامه خواهند داد.

شناسه خبر 72196