شناسه خبر:72220
1402/5/16 12:50:00

سومین جلسه قرارگاه آبخیزداری استان همدان در محل استانداری با حضور کلیه اعضا تشکیل شد.

در این جلسه که به‌منظور بررسی روند مصوبات گذشته و برنامه‌ریزی درخصوص تسریع اجرای تعهدات برگزار شد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: موضوع آبخیزداری جزء برنامه‌های اولویت‌دار دولت است که با توجه به تأثیرگذاری آن در جلوگیری از وقوع سیلاب، فرسایش خاک و تشکیل رسوب، می‌بایست با برنامه و مطالعه لازم انجام شود و خوشبختانه در استان همدان کارهای خوبی صورت گرفته است.

فرزاد تیموری انجام مطالعه قبل از اجرای پروژ‌ه‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: با هماهنگی کلیه دستگاه‌های مرتبط نیازسنجی و اجرای پروژه‌های آبخیزداری باید براساس تعهدات ابلاغی صورت پذیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان تأکید کرد: پیگیری اعتبارات در دو سطح استانی و ملی پیگیری شود، زیرا تنها اکتفا کردن به اعتبارات استانی، جوابگوی اجرای تمام برنامه‌ها و پروژه‌ها نخواهد بود.

تیموری از تمام دستگاه‌ها خواست گزارش فعالیت خود را به‌صورت هفتگی به دبیرخانه قرارگاه ارسال کنند تا سرعت لازم درخصوص پیشرفت فیزیکی مصوبات حاصل شود.

وی همچنین بر انجام آموزش لازم مردم و جوامع محلی تأکید کرد و گفت: مشارکت و همراهی مردم می‌تواند در اجرای موفق پروژ‌ها تأثیرگذار باشد و ترویج این موضوع در برنامه‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد.

در ابتدای جلسه اسفندیار خزائی، مدیرکل منابع طبیعی و دبیر قرارگاه آبخیزداری در استان همدان گزارشی از وضعیت منابع طبیعی و پروژه‌های اجراشده و درحال اجرای آبخیزداری در سطح استان را ارائه و تعهدات ابلاغی در تفاهم‌نامه سازمان منابع طبیعی و سازمان مدیریت بحران کشور را برای حاضرین تبیین کرد.

در ادامه حاضرین در جلسه به بیان نقطه‌نظرات خود در این خصوص پرداختند.

 

شناسه خبر 72220