شناسه خبر:72252
1402/5/17 11:20:15

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اساس کار کنگره هشت هزار شهید، در کنار برگزاری یادواره‌ها و بزرگداشت‌ها، باید احیای آرمان‌‌ها و فرهنگ‌های ارزشمند شهدا در میان نسل امروزی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌‌موثقی عصر روز گذشته در جریان بازدید از ستاد اجرایی کنگره شهدا و دیدار با اعضای این ستاد اظهار کرد: چند ماهی است اعضای این ستاد تلاش شبانه‌روزی خود را معطوف به برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی کرده‌اند تا دومین کنگره شهدا به نحو شایسته برگزار شود.

وی عنوان کرد: همدان تجربه برگزاری کنگره شهدا در دهه 80 را دارد که آن رویداد یک کار فاخر و نام‌آور بود، همین موضوع توقع را بیشتر کرده و وظیفه ستاد دومین کنگره را هم سخت می‌کند، اما خوشبختانه این افراد سختی‌ها را به جان خریده‌اند تا کنگره دوم به بهترین شکل ممکن و مطلوب‌تر از کنگره نخست، برگزار شود.

امام‌جمعه همدان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری باشکوه این کنگره تلاش می‌کنند و پای کار هستند، افزود: نقطه عطف برگزاری کنگره دوم این است که صرفاً به بزرگداشت و یادواره خلاصه نشده و در عرصه‌های خدمت‌رسانی و اجتماعی ورود جدی داشته است.

وی با بیان اینکه این یک تفاوت بزرگ است و باید آن را به فال نیک گرفت که کنگره شهدا به فراخور مشکلات جامعه به خدمت‌رسانی ورود می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم این کنگره، نمایش فصل شیدایی است که از جمعه اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌‌موثقی با بیان اینکه این برنامه در قم با استقبال گسترده مردم مواجه شد و بدون تردید در همدان هم مورد توجه عموم مردم قرار خواهد گرفت، گفت: این کنگره متعلق به تمام مردم است و می‌تواند یک وحدت بزرگ بین مجموعه‌های مردمی و سیاسی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: در این کنگره احزاب و جناح‌ها مهم نیستند، چراکه شهدا خود از اقشار مختلف بودند و اهل سیاسی‌بازی و جناح‌بازی نبودند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: این کنگره بدون تردید هم‌گرایی ایجاد خواهد کرد و می‌تواند یک انسجام اجتماعی در فضای عمومی استان فراهم کند.

وی با بیان اینکه هرجا مردم پای کار باشند و کارها مردمی پیش برود نتیجه موفقیت‌آمیز است، اذعان کرد: نباید اجازه دهیم قشر جوان و نوجوان از آرمان‌ها و فرهنگ ناب دفاع مقدس فاصله بگیرد؛ بر همین اساس نقش نوجوان و جوان در این کنگره باید برجسته باشد.

امام‌جمعه همدان گفت: برگزاری یادواره و بزرگداشت و امثال این‌ها، ظواهر کار است. اما نهایت و اساس کار این بوده که بتوانیم آرمان و فرهنگ شهدا را در جامعه احیا کنیم و مهم‌تر اینکه کنگره باید کمک کند در میان مسئولین برای خدمت‌رسانی بیشتر یک حرکت بزرگ ایجاد شود.

 

 

شناسه خبر 72252