شناسه خبر:72296
1402/5/18 10:19:01

استاندار مرکزی گفت: نبود مسجد در برخی از شهرک‌های مسکونی این استان پذیرفتنی نیست و باید در دستور کار مسئولان این حوزه قرار گیرد.

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز سه‌شنبه در نشست شورای راهبردی مساجد استان مرکزی در اراک، افزود: اکنون در زمینه وجود مساجد در بافت شهری و تاریخی مشکلی وجود ندارد اما در بافت‌های جدید برخی شهرها مشکلات جدی دارند که باید برطرف شود.

وی ادامه داد: نبود مسجد نقیصه فرهنگی و اجتماعی برای جامعه است و پیامدهایی به همراه دارد که باید رفع شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: مردم در مساجد باید حضور فعال داشته باشند و دخالت‌های بیرون مسجد نباید تاثیری در نقش آفرینی مردم در این حوزه داشته‌ باشد.

مخلص‌الائمه خاطر نشان کرد: در زمینه محتوا و کیفیت عملکرد ائمه مساجد و ارتباط با جوانان برخی موفق و برخی مناسب عمل نکرده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: استفاده از ظرفیت خودجوش مردم برای رسیدن به محله اسلامی ضروری است.

سردار «محمدرضا عسگری» افزود: محله اسلامی محله‌ای است که مردم و جوانان آن با تاسی از اسلام در تمام جهت‌ها محیط زندگی خود را به خدمت رسانی تجهیز کنند.

وی ادامه داد: احکام حاکم بر این مهم چهار محور اسلام محوری، مردم سالاری، مدیریت و مردم مداری استوار است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: تبلیغات اسلامی برای تامین امام جماعت مساجد، جهاد کشاورزی برای توانمندسازی محله و مساجد و ادارات در میزهای خدمت بتوانند پیوند خوبی بین مدیریت با مساجد و مردم برقرار کند.

 

شناسه خبر 72296