شناسه خبر:72348
1402/5/19 12:02:38

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان یکی از خلأهای بخش پژوهش و تحقیقات در استان را نبود پایگاه جامع برای این طرح‌ها دانست و گفت: فعالیت‌های پژوهشی جامع منوط به ایجاد این پایگاه است.

اکبر محمدی روز چهارشنبه در نخستین کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری کردستان در سنندج اظهار کرد: سند آمایش آموزش عالی استان در سال‌های گذشته با مسئولیت پارک علم و فناوری و دانشگاه کردستان برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی و دیگر فعالیت‌ها تدوین شد.

وی با بیان اینکه 67 طرح پژوهشی در کردستان در دست اجراست، ادامه داد: 37 طرح تمام شده، 10 طرح بین 70 تا 90، 10 طرح بین 50 تا 70 و 10 طرح دیگر نیز زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان به اجرای قراردادهای فناورانه اشاره کرد و گفت: اجرای توسعه فناوری و بند «الف» ماده (7) قانون جهش تولید و کمک به رشد اقتصادی استان، قراردادهای فناورانه برای ایجاد، توسعه، ارتقا و تهیه محصولات و خدمات فناورانه دانش‌بنیان (با تأییدیه از مرجع مقرر در آیین‌نامه حمایت از مؤسسات دانش‌بینان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات یا نماینده معرفی شده آن) میسر است.

محمدی به اولویت‌های پژوهشی کردستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی مشمول نظام بودجه اعتباران هزینه‌ای استان تا پایان مرداد طرح‌های پژوهشی و کاربردی و نیازهای اساسی مدنظر خود را برای رفع مشکلات توسعه استان ارائه دهند.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی این پژوهش‌های کاربردی که منتج به ایجاد اشتغال، تولید ثروت، کاهش فقر، بیکاری، توانمندسازی اقشار کم‌درآمد، استفاده از فناوری‌های تغییر الگوی کشت کشاورزی، صنایع پایین‌دستی حوزه معادن، کاهش مخاطرات زیست، محیطی، تجاری‌سازی واحدهای دانش‌بنیان، رفع موانع تولید، رسیدن به رشد هشت درصدی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، توسعه صادرات و استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان با در نظر گرفتن سیاست‌ها و اولویت‌های پژوهشی و فناوری کشور مصوب شورای عالی عتف را احصا و به دبیرخانه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان ارسال کنند.

 

شناسه خبر 72348