شناسه خبر:72366
1402/5/21 09:51:33

سپهرغرب-گروه خبر:جانشین قرارگاه حمل‌و‌نقل مرزی اربعین با بیان اینکه در دو سال گذشته خدمات و فعالیت‌های عمرانی قابل قبولی انجام شده گفت: وسعت پارکینگ اربعین در دو سال گذشته دوبرابر شده است.

محمدحسن ایرانخواه جانشین قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین در نشست ستاد اربعین استان ایلام گفت: در این استان در حوزه‌ی اربعین ایلام اقدامات خوبی به نسبت یک دهه‌ی اخیر صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه از سال 93 تاکنون در ایام اربعین از مناطق مرزی نظارت مستمر صورت گرفته اما در دو سال گذشته خدمات و فعالیت‌های عمرانی قابل قبولی در این حوزه انجام شده است.

جانشین قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین ادامه داد: در یک‌سال گذشته در این حوزه‌ اقدامات چشمگیری از قبیل راه‌اندازی و تجهیز پایانه برکت و همچنین پارکینگ صورت گرفته است.

ایرانخواه با اشاره به اینکه، حجم عملیات عمرانی و زیرساختی بسیار زیاد است به‌طوری که وسعت پارکینگ اربعین طی دو سال اخیر دو برابر شده است، تصریح کرد: این مهم حاصل پیگیری‌ها و تلاش‌های استاندار ایلام و مسئولان ارشد این استان در راستای تکمیل زیرساخت‌های اربعین و گستردگی خدمات‌دهی به زوار حسینی است.

**700 دستگاه اتوبوس در مرز مهران زوار را جابجا خواهند کرد

نماینده تام‌الاختیار وزیر کشور در امور مدیریت حمل و نقل مرزی اربعین گفت: 700 دستگاه اتوبوس کار جابه‌جایی زوار از پارکینگ اربعین تا میدان اربعین را انجام خواهند داد.

نماینده‌ی تام‌الاختیار وزیر کشور در امور مدیریت حمل و نقل مرزی اربعین و رئیس قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین، امروز در نشست ستاد اربعین‌ حسینی استان ایلام با اشاره به اینکه مهم‌ترین مرز تردد زائران اربعین در سال جاری، مرز مهران است که 60 درصد زائران از این مرز تردد می‌کنند، گفت: در اربعین سال جاری خدمات‌رسانی به زائران در هشت مرز انجام می‌گیرد.

مرتضی ضامنی افزود: با توافق صورت گرفته به‌ عنوان ناوگان پشتیبان، تعداد 435 دستگاه اتوبوس درون‌شهری منتقل خواهند شد و محور خدمات‌دهی، جابه‌جایی زوار از پایانه‌ی زرباطیه تا کوت خواهد بود.

وی ادامه داد: ظرفیت جابه‌جایی زائر تا 370 هزار نفر در سه نوبت وجود دارد که با هماهنگی‌ کامل این کار انجام می‌شود و خدمات‌دهی به زوار از هفته‌ آینده آغاز می‌شود.

این مقام مسئول گفت: همچنین هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا در صورت نیاز 200 دستگاه ون نیز به این ناوگان ملحق و اضافه شوند.

نماینده‌ی تام‌الاختیار وزیر کشور در امور مدیریت حمل و نقل مرزی اربعین و رئیس قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین تصریح کرد: به‌منظور جابه‌جایی زوار از پارکینگ اربعین (قبل از شهر مهران) تا میدان اربعین (منتهی به ورودی پایانه‌ی مرزی)، 32 سازمان حضور فعال دارند که با 700 دستگاه اتوبوس، کار جابه‌جایی زوار را انجام خواهند داد و از 25 مردادماه به مرور در استان مستقر می‌شوند.

 

 

شناسه خبر 72366