شناسه خبر:72367
1402/5/21 09:54:21

سپهرغرب-گروه خبر:فرماندار زرندیه گفت: اعتبارات عمرانی این شهرستان در سال جاری با حدود 25 درصد افزایش، به 832 میلیارد ریال رسیده است.

«ابواقاسم مهری» روز پنجشنبه در آیین نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این میزان اعتبار برای ارتقای زیرساخت‌ها و تکمیل برخی طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام شهرستان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه خبری ظرفیتی ارزشمند برای اجتماع است، اضافه کرد: خبرنگاری و روزنامه‌نگاری باعث پویایی و شکوفایی جامعه می‌شود و اگر بتوانیم تولید محتوای مناسبی داشته باشیم، بدون شک بیشتر می‌توانیم جامعه را به سمت ساحل اعتماد و آرامش هدایت کنیم.

مهری گفت: انعکاس کارکردها و عملکردهای جامعه یکی از ضرورت‌ها بوده و برای تحقق این مهم تمام دستگاه‌ها ملزم به پاسخگویی برابر رسانه‌ها و مردم هستند و تمام مسئولان ادارات در این زمینه به‌صورت مستقل عمل می‌کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت اطلاع‌رسانی، فرمانداری هیچ‌کدام از دستگاه‌های اجرایی را محدود نکرده و لازم است به‌منظور تحقق اهداف جهاد تبیین همکاری بیشتری با رسانه‌ها در این خصوص داشته باشند.

* رضای پرودگار مهم‌ترین اقتضای مورد نیاز در عرصه رسانه است

امام‌جمعه زرندیه نیز در این آیین با اشاره به اینکه اقتضای رسانه‌ای دنیای امروز نیازمند رضای پرورگار است که در جامعه جهانی نادیده انگاشته می‌شود، افزود: برای خبرنگاران ایران اسلامی برترین الگوی رسانه‌ای وقایع عاشورا است که به‌خوبی از آن تأسی گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام «حسین ابراهیمی» یادآور شد: در شرایط فعلی بهترین کار رسانه وحدت و ایجاد همدلی بین مسئولان و مردم است که انجام این وظیفه و مسئولیت سنگین نقش بسزایی در خنثی کردن نقشه‌های دشمنان نظام خواهد داشت.

وی اضافه کرد: روز خبرنگار فرصت برای قدردانی از زحمات همه خبرنگاران تلاشگر و آزادمنش است که با اطلاع‌رسانی درست و واقعی، به جامعه بشری خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این روز فرصتی برای یادآوری رسالت خطیر خبرنگاری در تنویر افکار عمومی است، گفت: خبرنگار انقلابی و آزادمنش کسی است که از پنج ویژگی شجاعت، صداقت، حریت، کرامت و خوب‌رویی برخوردار باشد.

* ضعف روابط عمومی‌ها مهم‌ترین چالش اطلاع‌رسانی در زرندیه است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه هم در این آیین گفت: هر فعالیتی که به‌درستی انعکاس داده نشود، به‌مثابه آن است که فعالیت انجام نشده و هم‌اکنون دستگاه‌های اجرایی این شهرستان به‌دلیل نداشتن روابط عمومی و یا ضعف این مسئله دچار چالش‌های بزرگی در عرصه اطلاع‌رسانی هستند.

«احمد جوانمرد» افزود: انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان با ایجاد چارت روابط عمومی و یا انتخاب یکی از کارکنان به‌عنوان مسئول این بخش بتوانند اقدامات مؤثری را در اطلاع‌رسانی خدمات با هدف تحقق اهداف جهاد تبیین انجام دهند.

وی با اشاره به رسالت‌های خبرنگاران در جهاد تبیین، گفت: انعکاس حق و مطالبه‌گری آن ازجمله این رسالت‌ها بوده و لازم است در قِبال باورها، اعتقادات و تجاوز فکری بیگانگان در داخل مرزهای فرهنگی و فکری کشورمان، بیش‌ازپیش گام برداریم.

فرمانده سپاه ناحیه زرندیه هم گفت: امروز رسانه و فضای مجازی ابزار قوی برای ایجاد تهدید و فرصت و آسیب در جامعه است و اگر این ابزار درست به‌کارگیری شود، تهدیدات به فرصت تبدیل می‌شود.

«حسین صادقی» بیان کرد: وظیفه رسانه مبارزه در جبهه حق علیه باطل بوده و جهاد تبیین یک رسالت و مبارزه کلیدی در این جبهه است که می‌توانیم با عمل به آن وظایف خودمان را به‌خوبی انجام بدهیم.

شهرستان زرندیه با جمعیت حدود 80 هزار نفر به مرکزیت شهر مأمونیه، در 70 کیلومتری تهران، 30 کیلومتری ساوه و 20 کیلومتری شهر جدید پرند واقع شده است.

 

شناسه خبر 72367