شناسه خبر:72438
1402/5/23 11:45:50
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان عنوان کرد:

جذب اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس تا پایان شهریورماه

سپهرغرب -گروه خبر:مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از جذب اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس تا پایان شهریورماه خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان، حمید شیرازیانی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان کبودراهنگ که با حضور حجت‌الاسلام باقری امام‌جمعه شهرستان، توسلی نماینده مردم شریف کبودراهنگ و بهار، غلامی فرماندار شهرستان و نقوی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون اعتبارات نوسازی مدارس برگشت نخورده، گفت: اعتبارات این اداره کل تا پایان شهریورماه جذب و هزینه خواهد شد.

این مقام مسئول ضمن توضیح نحوه انعقاد قراردادها با پیمانکاران، افزود: ما به‌عنوان کارفرما بعد از انجام تعهدات توسط پیمانکار و تأییدیه‌های ناظران و شورای فنی، به وی پول پرداخت می‌کنیم که زمان‌بندی و نحوه اجرا در قرارداد‌ها مشخص است و مطابق با آن پیش می‌رود.

وی توضیح داد: یکی از محدودیت‌های این اداره کل در تعمیرات مدارس که از بودجه‌های استانی تخصیص می‌یابد، بهره‌گیری از ایام کوتاه تعطیلی مدارس است و عملاً برای اجرای کار در سال، چهار ماه زمان داریم که این زمان فشرده با مدیریت و نظارت دقیق ناظران فنی این اداره همه‌ساله منجر به انجام تعهدات قرارداد منعقده‌شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان جزئیات هرکدام از پروژه‌های احداث مدرسه در روستاها و شهرهای این شهرستان، در مورد میزان دقیق اعتبارات و نحوه هزینه‌کردها توضیحاتی داد و افزود: چندین مدرسه در مهرماه سال جاری برای استفاده تحویل آموزش‌وپرورش خواهد شد.

شیرازیانی اظهار کرد: اولویت ما این است که پروژه‌های در دست اقدام تکمیل و برای استفاده دانش‌آموزان بهره‌برداری شود و تعریف پروژه جدید زمانی شروع می‌شود که در یک برنامه‌ریزی دقیق، منبع اعتبار، زمان اتمام پروژه و باقی موارد برای آن مشخص شده باشد.

وی با بیان اینکه اگر خیر مدرسه‌ساز 50 درصد پروژه را احداث کند این اداره کل با جذب منابع ملی آن را تکمیل خواهد کرد، گفت: از جانمایی و تملک زمین تا مراحل احداث هر پروژه، تحت نظارت دقیق و مبتنی بر اصول فنی مهندسی سازه و قوانین و مقررات سازمان نوسازی مدارس خواهد بود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس نیز درخصوص پیگیری‌هایی که برای جذب خیر در مدرسه‌سازی انجام داده است، گفت: رایزنی‌هایی انجام‌گرفته با مدیریت یکی از بانک‌ها در تهران انجام شده تا نسبت به مشارکت در احداث چند مدرسه در حوزه بهار و کبودراهنگ ورود کند که مدیرکل نوسازی مدارس نیز در این خصوص بتواند برای مدارس مذکور از منابع ملی جذب اعتبار و آن‌ها را تکمیل کند.

فتح‌الله توسلی با بیان دغدغه‌های مردم در روستاها و شهرهای حوزه انتخابیه خود، افزود: تمام تلاش ما باید خدمت به این مردم شریف و مظلوم باشد و من هم مستمر پیگیر حقوق مردم خواهم بود.

وی ضمن اینکه خواستار اجرای مفاد صورت‌جلسات مشترک با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور شد، گفت: طی دو سال پیگیری، اداره شیرین‌سو مجوز تأسیس گرفته که با تأمین امکانات لازم، قبل سال از تحصیلی برای ارائه خدمت تشکیل شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرستان کبودراهنگ دارای بیشترین روستا در استان است، افزود: گرچه کار در روستا سخت‌تر است، اما تلاش ما خدمت‌رسانی کامل و درست به همه مردم عزیز استان بوده که در این بین نیاز است سهم اعتبارات آموزش‌وپرورش بسیار بیشتر از وضع کنونی شود.

محمود نقوی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده سهم تعلیم و تربیت از بودجه به هفت درصد افزایش پیدا کرده که امید داریم دست کم به 15 درصدی که سال 1392 بود، برسیم تا ارائه خدمات گسترده آموزش‌وپرورش را به نحو احسن در همه نقاط استان ادامه دهیم.

مسلم غلامی، فرماندار شهرستان کبودراهنگ نیز با بیان موارد و مشکلات حوزه تحصیلی این شهرستان، خواستار جابه جایی مدرسه استقلال شد و گفت: نگاه فرمانداری این شهرستان به موضوع آموزش‌وپرورش زیرساختی و بسیار پُراهمیت است.

پس از برگزاری جلسه شورای آموزش‌وپرورش توسلی و شیرازیانی به اتفاق هیئت همراه از برخی پروژه‌های درحال احداث این اداره کل بازدید کردند و از نزدیک در جریان انجام پروژه‌ها قرار گرفتند.

 

شناسه خبر 72438