شناسه خبر:72442
1402/5/23 11:55:10

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس کل دادگستری استان مرکزی از دستگیری فردی کارچاق کن در دادگستری اراک خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی با اشاره به دستگیری فردی کارچاق‌کن در دادگستری اراک، اظهار کرد: فردی با همکاری احدی از وکلا به طرفین پرونده‌ها عنوان می‌دارد که با توجه به نفوذی که در برخی از قضات و کادر اداری دارد، می‌تواند احکام مورد نظر آن‌ها را بگیرد.

وی افزود: در یک مورد به شخصی در ازای دریافت یک میلیارد تومان، قول گرفتن حکم مورد نظر را داده و مبلغ 130 میلیون تومان نیز به‌صورت پیش‌پرداخت قرارداد، دریافت کرده است که با ورود به‌موقع حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان مرکزی و مستندسازی و تشکیل پرونده قضائی، متهم (فرد مذکور) با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی و پرونده مشارالیه در شعبه بازپرسی در مرحله انجام فرآیند تحقیقات است.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان مرکزی با بیان اینکه این‌گونه اقدامات موجبات بدبینی مردم به قوه قضائیه را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: مفسدان باید بدانند که وضعیت برای هرگونه فعالیت ناسالم در قوه قضائیه قرمز است.

موسوی اضافه کرد: ما اجازه نمی‌دهیم چهره دستگاه کارآمدی که قضات آن بعضاً به‌صورت شبانه‌روزی در آن مشغول خدمت هستند و با سختی زندگی خود را می‌گذرانند، با این نوع اقدامات موردی، به گونه دیگری نشان داده شود.

 

شناسه خبر 72442