شناسه خبر:72443
1402/5/23 11:57:27

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی برای تأمین آب شرب پایدار زوار اربعین از کنگاور تا مرز خسروی انجام شده است.

«رضا داودی» روز یکشنبه بیان کرد: در مرز خسروی آب پایدار داریم و مشکلی بابت تأمین آب شرب زوار در این منطقه نیست؛ ضمن اینکه فاضلاب تولیدی در پایانه مرزی خسروی را نیز به تصفیه‌خانه قصر شیرین منتقل می‌کنیم و درمجموع هیچ مشکلی ازنظر زیرساخت‌های آب و فاضلاب در مرز وجود ندارد.

وی افزود: امیدواریم امسال هم به مانند سال‌های قبل میزبان خوبی برای زوار اربعین حسینی علیه‌السلام باشیم.

* امسال نسبت به سنوات قبل تنش آبی بسیار کمتری در شهر کرمانشاه داشتیم

داودی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: با وجود روزهای گرم تابستان امسال به‌دلیل برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در گذشته و اجرای چندین پروژه، شاهد تنش آبی بسیار کمتری در شهر کرمانشاه بودیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه گفت: با مجموع پروژه‌های اجراشده و درحال اجرا و نیز استراتژی‌های تدوین‌شده، نگرانی بابت تنش آبی در شهر کرمانشاه در سنوات آتی نخواهیم داشت.

داوودی افزود: خط انتقال آب 9 کیلومتری در شرق کرمانشاه درحال اجرا است که تکمیل آن 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با اجرای این خط انتقال که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، مشکل مناطق میانی و جنوب شهر کرمانشاه مرتفع می‌شود.

وی ادامه داد: در مناطق شمالی شهر کرمانشاه نیز حفر چند حلقه چاه و احداث یک مخزن را داریم که با اجرای این پروژه‌ها مشکل تنش آبی این مناطق به‌خوبی مرتفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تأکید کرد: در سال جاری مشکلات کمتری در بحث قطعی آب داشتیم، به‌طوری که شاهد کاهش 80 درصدی تماس‌های مردمی به نسبت سنوات قبل بودیم و قطعاً شرایط در تابستان سال آینده نیز از امسال بهتر خواهد بود.

داودی در پایان گفت: در شهرهای جوانرود، صحنه و کرند نیز پروژه‌هایی به‌منظور رفع تنش آبی درحال اجرا است.

استان دو میلیون نفری کرمانشاه 370 هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از 300 هزار مشترک مربوط به کلان‌شهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

 

شناسه خبر 72443