شناسه خبر:72501
1402/5/24 10:06:31

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: در سال جاری و در سطح استان، تعداد 51 کانال آبرسانی در قالب 31 پروژه در حال احداث است.

آذرنوش عموزاده صبح دوشنبه گفت: در سال جاری و در دولت کار و کرامت در سطح استان تعداد 51 کانال آبرسانی با اعتبار133 میلیارد و 698 میلیون ریال در قالب 31 پروژه در حال احداث است.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل 6 مورد کانال آبرسانی در شهرستان ایوان در منطقه‌‌های شیره چغا، زلان، هلشی، چقاماهی و خوران، نرگسی (1)، شهرک نبوت و نرگسی (2) همچنین در شهرستان چرداول تعداد پنج کانال آبرسانی شامل مناطق بخش زاگرس، بخش مرکزی، بخش شباب، آسمان آباد و زیرتنگ بیجوند می‌باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: همچنین در شهرستان سیروان سه مورد شامل منطقه‌‌های گوراب و نگل، علی‌آباد سفلی و شاه‌قلندر در حال احداث هستند.

عموزاده تصریح کرد: در شهرستان ایلام تعداد 6 مورد کانال آبرسانی شامل مناطق سرطاف، مهدی آباد، ناودیژ بانقلان، بانقلان، شهرک قدس، بلیین و در شهرستان بدره تعداد یک مورد در چند شاخه در منطقه کلم در حال احداث است.

وی در ادامه توضیح داد: در شهرستان دهلران شامل باغات میمه در چند شاخه و در شهرستان دره‌شهر دو مورد شامل مناطق کلهر (چم‌کلان) و بخش مرکزی و در شهرستان آبدانان به تعداد سه مورد کانال آبرسانی شامل مناطق زواران و پاپایینه، انصار و سرآسیاب نیز درحال احداث می‌باشند.

در شهرستان‌های هلیلان، ملکشاهی، مهران و چوار هرکدام یک مورد کانال آبرسانی بخش کشاورزی در حال احداث می‌باشند.

 

شناسه خبر 72501