شناسه خبر:72509
1402/5/24 10:27:38

سپهرغرب-گروه ورزشی:وزارت ورزش و جوانان با انتشار بیانیه‌ای اقدام تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) شیراز را محکوم کرد.

به گزارش عصر دوشنبه سپهرغرب، وزارت ورزش و جوانان با صدور بیانیه‌ای ‌اقدام تروریستی اخیر در حرم شاهچراغ را محکوم کرد.

در متن این بیانیه آمده است:‌

بسم الله الرحمن الرحیم

جنایتکاران و دژخیمان بار دیگر در اقدامی کور و ناجوانمردانه باعث به شهادت رسیدن و مجروح شدن تعدادی از زائران مظلوم و داغدار کردن جامعه ایرانی شدند تا در استمرار حرکت‌های تروریستی که از اوایل انقلاب شکوهمند اسلامی همواره با پلیدی درصدد اجرای آن بوده‌اند، بار دیگر مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرند.

پیش‌زمینه‌ این حادثه‌ اسفبار، تفکرات پلید مزدوران استکبار جهانی و ضد اسلامی است که تاریخ نشان داده نه‌تنها خللی در عزم و اراده‌ مردم در همراهی با اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی پدید نمی‌آورد، بلکه همچنان پایداری و ایستادگی در رویارویی با بدخواهان این نظام مقدس را به برکت خون شهدا تقویت خواهد کرد.

هرچند که دشمن تمام توان خود را در حمله به ایران اسلامی به‌عنوان «حرم و حریم دین» به‌کار گرفته و ماهیت خشن خود را در حمله به زائران بی‌گناه حرم مطهر احمد بن موسی (ع) در شاهچراغ برملا کرد، اما ملت حسینی ایران اسلامی در راه قرآن و ولایت تا پای جان ایستاده و بر این عهد تا آخرین قطره خون استوار است.

وزارت ورزش و جوانان انزجار و محکومیت شدید این حادثه تأسف‌بار را اعلام کرده و شهادت هم‌وطن عزیزمان را محضر امام عصر (عج)، نایب برحقشان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و ملت شریف و شهیدپرور ایران اسلامی تسلیت عرض کرده و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت داریم.

در پی حمله تروریستی یکشنبه‌شب به حرم شاهچراغ یک نفر از خادمان به شهادت رسید و هشت نفر نیز مجروح شدند. حرم شاهچراغ روز چهارشنبه چهارم آبان‌ماه سال 1401 نیز هدف حمله تروریستی داعش قرار گرفت که درنتیجه آن 13 نفر به شهادت رسیده و بیش از 20 نفر زخمی شدند؛ عاملان این اقدام تروریستی یک ماه پیش اعدام شدند.

 

 

شناسه خبر 72509