شناسه خبر:72527
1402/5/24 10:59:19

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: تاکنون 25 هزار میلیارد ریال از طلب کشاورزان گندمکار استان که تا 12 تیرماه گندم خود را تحویل مراکز خرید تضمینی دادند و آن را در سامانه ثبت کرده‌اند، پرداخت شده است.

«علی شاهی» روز شنبه افزود: تسویه طلب کشاورزان طبق یک برنامه کشوری و براساس ثبت سامانه ای صورت می‌گیرد و دست استان‌ها نیست.

وی همچنین بیان داشت: طبق قول آقای رییس جمهور، طلب کشاورزان گندمکار کشور تا پایان مرداد ماه همه تسویه خواهد شد.

شاهی رتبه کرمانشاه را از نظر تولید گندم تا به امروز چهارم کشور اعلام کرد و گفت: این در حالی است گندم برخی از مناطق سردسیر استان مانند سنقر کلیایی تا هفته اول شهریورماه ادامه دارد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه میزان خرید گندم تضمینی از سوی مراکز را 783 هزار تن اعلام کرد و گفت: این مقدار نسبت به مشابه سال گذشته که حدود 500 هزار تن بود؛ نزدیک به 48 درصد رشد نشان می‌دهد.

شاهی همچنین در پایان خرید تضمینی این مقدار گندم در استان کرمانشاه را در 10 سال گذشته بی‌سابقه عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، قیمت پایه هر کیلوگرم گندم 115 هزار ریال است که به ازای هر کیلوگرم 15 هزار ریال کمک هزینه برداشت، کود و حمل و نقل 20 هزار ریال در راستای تشویق کشاورزان به تحویل گندم پرداخت می‌شود.

بیش از 950 هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و 575 هزار و 814 تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

 

شناسه خبر 72527