شناسه خبر:72532
1402/5/24 11:03:23

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمانشاه، از رشد 11 درصدی مصرف برق صنایع بزرگ‌ استان نسبت به چهارماهه نخست سال گذشته خبر است.

علی اسدی، مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمانشاه اظهار کرد: شدت مصرف انرژی در کشور دو برابر متوسط مصرف جهانی است.

وی گفت: در ابتدای هر سال که پیک مصرف برق شروع می‌شود با ادارات صمت استان، شهرک‌های صنعتی، برق منطقه‌ای، شرکت توزیع و استانداری جلساتی برای تعیین راهبرد برگزار می‌شود و این راهبردها به مرکز کشور ارسال و وزارت نیرو با صمت به عنوان تفاهمنامه آن را ابلاغ می‌کنند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: صنعت استان را در مصرف برق در سه قالب؛ صنایعی که محدودیت ندارند، شهرک‌های صنعتی و صنایع بزرگ تعریف شده است.

وی اضافه کرد: 92 درصد صنایع کشور به علت استفاده از فیلدرهای عمومی بدون محدودیت، برق مصرف می‌کنند و هیچگونه خاموشی و محدودیتی اعمال نشده است.

اسدی ادامه داد: از شهرک‌های صنعتی خواستیم تعطیلی روز جمعه را در چند شیفت در ساعت‌هایی از چهار تا پنج روز هفته تقسیم یا به روز دیگری موکول کنند، همین سبب شده که طی چهار ماه سپری شده از سال‌جاری صنعت استان بیش از هفت درصد و صنایع بزرگ بیش از 11 درصد نسبت به سال گذشته برق بیشتر بگیرند به این صورت که از آن‌ها خواسته در ساعت پیک، مصرف خود را کاهش دهند و بعد از آن اجازه مصرف بیشتری از دیماند دارند.

وی خاطرنشان کرد: 302 صنایع بزرگ در کشور وجود دارد که در حوزه برق غرب 21 عدد است که تعدادی همچون آب، نفت و... از محدودیت برخوردار نیست اما از دیگر صنایع خواسته شده در پیک مصرف را کاهش و در غیر آن افزایش دهند.

اسدی با اشاره به افزایش دمای گرمای تابستان داغ امسال، اضافه کرد: اکثر شهرستان‌های حوزه کاری برق منطقه‌ای غرب(دهلران، نفت شهر، خسروی و...) دمای بیش از 48 درجه سانتی‌گراد داشتند که تأمین برق برای آن‌ها بسیار مشکل است، هر یک درجه افزایش دمایی در کشور هزار و 800 مگاوات افزایش مصرف دارد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته یک درجه افزایش دمایی داشته است، گفت: خوشبختانه تاکنون برق پایدار بوده و مشکل خاصی وجود نداشت است.

 

شناسه خبر 72532