شناسه خبر:72566
1402/5/25 10:31:31

رئیس صنعت، معدن و تجارت تویسرکان از بهره‌برداری آزمایشی کارخانه مهان‌کاغذ تویسرکان توسط وزیر صمت خبر داد و گفت: مراکز چوب‌فروشی در تویسرکان هویت تجاری ندارند.

احسان عبدالملکی ظهر روز گذشته در نشست با خبرنگاران از بهره‌برداری آزمایشی کارخانه مهان کاغذ تویسرکان شنبه هفته آینده توسط وزیر صمت خبر داد و اظهار کرد: کلنگ‌زنی طرح توسعه شرکت‌های الیاف‌سازان، فاران‌شیمی و تدبیردارو در سفر وزیر پیش‌بینی شده است.

وی اشتغال‌زایی کارخانه مهان‌کاغذ در یک شیفت کاری را 250 تا 300 نفر دانست و افزود: کارخانه مهان‌کاغذ تویسرکان با همکاری مهندسان چینی احداث شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان گفت: از 47 واحد صنعتی در تویسرکان 35 واحد فعال و 6 واحد راکد است که با پیگیری‌های لازم دو شرکت راکد هوبره و تولید زغال احیا شد.

وی با اشاره به اینکه اشتغال‌زایی واحدهای صنعتی فعال براساس مجوز گرفته‌شده برای یک‌هزار نفر است اما هم‌اکنون بیش از یک‌هزار و 700 نفر در این حوزه صاحب شغل شده‌اند، گفت: شرکت تولید کارتن هم در سرکان فعال شده است.

عبدالملکی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به انجام یک‌هزار و 700 مورد بازرسی از اصناف ثبت‌شده در سامانه 124، بیان کرد: تاکنون برای افراد متخلف 157 پرونده در مراجع ذی‌ربط تشکیل شده است.

وی از کشف و توقیف 18 تُن سنگ سیلیس با همکاری پاسگاه فرسفج طی 48 ساعت گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون برای چوب‌فروشان شهرستان 70 پرونده تشکیل دادیم.

رئیس اداره صمت تویسرکان با اشاره به اینکه پرونده‌ها به جرم قطع درختان درحال رسیدگی در دادسرا است، افزود: هیچ‌یک از پنج مرکز چوب‌فروشی شهرستان هویت تجاری ندارند.

 

شناسه خبر 72566