شناسه خبر:72574
1402/5/25 10:41:32

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: به منظور تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی (ع) عملیات نصب 23 گیت 4 کاربره در پایانه مرزی خسروی ورودی خاک عراق مرز منذریه آغاز شده است.

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به منظور تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی(ع)، عملیات نصب 23 گیت 4 کاربره در پایانه مرزی خسروی ورودی خاک عراق مرز منذریه آغاز شده است.

وی افزود: در حال حاضر در پایانه مرزی خسروی، 58 گیت آماده خدمات‌رسانی به زوار اربعین هستند و با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده 16 گیت نیز برای پشتیبانی و مواقع اضطراری در نظر گرفته شده که در صورت افزایش جمعیت این گیت‌ها نیز برای خدمات‌رسانی به زوار فعال می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تأکید کرد: یکی از مهمترین مشکلات در تردد زائران در پایانه مرزی خسروی در اربعین سال گذشته، تعداد کم و عدم کارایی گیت‌های عراقی بود که امسال با پیگیری استانداری کرمانشاه و همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، 23 گیت 4 کاربره با چینش جدید و انجام عملیات زیرسازی و ساخت فونداسیون درحال نصب است و پیش‌بینی می‌شود امسال با اضافه شدن گیت‌های ایست بازرسی و گذرنامه در ورودی خاک عراق مشکلی از لحاظ ایجاد ازدحام و جمعیت به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم همه ظرفیت‌ها را به کار بگیریم تا بتوانیم میزبان خوبی برای زائران حسینی باشیم، گفت: خوشبختانه شرایط برای میزبانی شایسته از زائران اربعین در استان فراهم است و آخرین هماهنگی‌ها نیز در حال انجام بوده تا بتوانیم امسال خدمات متفاوت‌تر و بهتری به زوار کربلا ارائه دهیم.

 

شناسه خبر 72574