شناسه خبر:72575
1402/5/25 10:42:24

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام با اشاره به آمادگی این مجموعه برای اربعین در مرز مهران، گفت: طی این ایام دو فروند بالگرد هلال احمر در استان مستقر می‌شوند.

غلامرضا علیمحمدی روز سه شنبه اظهار کرد: هلال احمر در سه بخش امداد و نجات، اسکان و درمان برای اربعین در مرز مهران از آمادگی 100 درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اربعین سال جاری در هوای گرم برگزارمی شود، افزود: با توجه به احتمال گرمازدگی زائران، هلال احمر در مرز مهران نسبت به ایجاد و تجهیز پایگاه خود در پایانه مرزی با 30 تخت مجهز اقدام کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام افزود: 28 پایگاه هلال احمر در مناطق مختلف منتهی به مرز مهران پیش‌بینی شده که در کمترین زمان به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

علیمحمدی اضافه کرد: بیش از یک هزار نیروی هلال احمر در استان ایلام و مرز مهران در بخش‌های مختلف برای خدمات رسانی مستقر می‌شوند، همچنین به میزان کافی آمبولانس در مسیرهای مرز در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: دو فروند بالگرد هلال احمر به‌صورت شبانه‌روزی برای ایام اربعین در استان ایلام مستقر می‌شوند، همچنین دیگر تجهیزات مورد نیاز در مرز مهران در بحث امداد و نجات و درمان نیز تأمین شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام افزود: همچنین در بحث اسکان نیز زمینه اسکان 70 هزار نفر در شبانه‌روز را در استان ایلام فراهم کرده‌ایم، این جمعیت آماده اسکان زائران را در مواقع ضروری دارد.

علیمحمدی گفت: هلال احمر در بحث خدمات اجتماعی نیز ورود کرده و 100 دستگاه ویلچر برقی برای تردد افراد ناتوان در مرز مهران مستقر می‌کند.

 

شناسه خبر 72575