شناسه خبر:72596
1402/5/26 10:06:50

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از آمادگی کامل این جمعیت برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: 22 نفر از کادر درمان هلال‌احمر به کشور عراق اعزام می‌شوند.

علی سنجربگی روز گذشته اظهار کرد: کارگروه و کمیته امداد و نجات اربعین حسینی از دو ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده و دو جلسه با حضور نمایندگان سپاه، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیریت بحران، دانشگاه علوم پزشکی، اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ها، شهرداری، آتش‌نشانی و ستاد بازساری عتبات عالیات برگزار شده است.

وی با اشاره به آمادگی اعزام 22 نفر از کادر پزشکی داوطلب استان به کشور عراق، تصریح کرد: این گروه شامل یک متخصص داخلی، پنج پزشک عمومی، 12 پرستار و چهار تکنسین دارویی است.

این مقام مسئول با اشاره به آماده‌سازی خودروهای امدادی و خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین برای اعزام به کشور عراق، عنوان کرد: پنج خودرو شامل سه دستگاه آمبولانس، یک دستگاه کامیون و یک دستگاه تریلی به همراه دو راننده برای هر خودرو از استان آماده اعزام به عراق هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان خاطرنشان کرد: 10 پایگاه بین شهری با قابلیت اسکان اضطراری در استان همدان برای سفر اربعین درنظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: آموزش خدمات امدادی به موکب‌داران، جلسات کشوری ویدئوکنفرانس جمعیت هلال‌احمر درخصوص ارائه هرچه بهتر خدمات در ایام اربعین و تشکیل جلسه با معاونین جمعیت و رؤسای شعب جمعیت هلال‌احمر استان، از دیگر اقدامات انجام‌شده در این حوزه است.

 

شناسه خبر 72596