شناسه خبر:72782
1402/5/31 09:50:25

شهردار دمق از افتتاح مجتمع تجاری این شهر در هفته دولت خبر داد.

حمید لطیفی اظهار کرد: پروژه مجتمع تجاری شهر دمق یکی از پروژه‌های عمرانی این شهر است که عملیات اجرایی آن در سال 92 آغاز شده و به‌صورت نیمه‌کاره باقی مانده بود.

وی افزود: طی 6 ماه گذشته از بدو ورود خود به شهر دمق این پروژه با صرف بیش از دو میلیارد تومان برای تکمیل جزء اولویت‌ها قرار داده شد و خوشبختانه پس از 10 سال طرح فوق در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید؛ این مجتمع در دو طبقه با زیربنای 690 متر مربع و هر طبقه دارای 16 غرفه و مغازه است.

شهردار دمق با اشاره به مجتمع پزشکان شهر دمق، تصریح کرد: با بهره‌برداری از مجتمع تجاری شهر، پروژه ساختمان پزشکان دمق جزء اولویت‌های بعدی این شهرداری به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساختمان پزشکان شهر دمق در سال 93 آغاز شده و به صورت نیمه‌کاره در دو طبقه در مرحله اسکلت باقی مانده است، خاطرنشان کرد: درحال حاضر سقف شیروانی ساختمان پزشکان را به اتمام رسانده‌ایم و تلاش داریم این پروژه باقی‌مانده از 9 سال پیش نیز در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

شهردار دمق خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری و افتتاح ساختمان پزشکان و جذب پزشک برای شهر به‌طور قطع این امر از نقش مؤثری در توسعه و رونق شهر دمق برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه پیگیر احداث شهرک‌ صنفی برای شهر دمق هستیم، گفت: پیگیری برای ایجاد و احداث شهرک صنفی برای شهر دمق از طریق کمیسیون‌ ماده پنج در برنامه است؛ ضمن اینکه مذاکرات آن با دفتر فنی استانداری انجام گرفته و نظر آن‌ها هم در این ارتباط مثبت است.

لطیفی با بیان اینکه ایجاد شهرک صنفی برای شهر دمق از نقش مؤثری در اشتغال و رشد این شهر برخوردار خواهد بود، اظهار کرد: کارخانه بتن شهر دمق را نیز پیگیریم که در اسرع وقت به سرانجام برسد، چراکه به سرانجام رسیدن این کارخانه نیز برای ایجاد درآمد پایدار شهرداری مؤثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه متأسفانه ساخت‌وساز در شهر دمق در رکود به‌سر می‌برد، افزود: از ابتدای سال تاکنون تنها دو مورد پروانه ساختمانی توسط شهرداری شهر صادر شده است که این رکود در کاهش منابع درآمدی شهرداری تأثیر دارد.

لطیفی با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است و منابع درآمدی پایدار باید برای خود ایجاد کند، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم دیگر شهرداری دمق این است که مسکن مهر و شهرک فرهنگیان این شهر را به سمت توسعه و ساخت‌وساز پیش ببرد.

وی افزود: شهرداری تلاش دارد به متقاضیانی که قبلاً برای مسکن‌ مهر ثبت‌نام کرده بودند و شهرداری مبالغی را بابت خودیاری از آن‌ها دریافت کرده بود، واحدهای مسکن مهر تحویل دهد که این اقدام هم‌اکنون در دست اجرا است.

 

شناسه خبر 72782