شناسه خبر:72795
1402/5/31 10:50:57

فرماندار سقز با اشاره به موقعیت مکانی این شهرستان، خواستار ارتقای سردخانه و مرکز انتقال خون و فرآوری خون سقز شد.

جعفر توان در دیدار با مدیرکل انتقال خون کردستان با اشاره به وجود سه بیمارستان در شهرستان سقز، حادثه‌خیز بودن مسیرها و قرار گرفتن در کریدور شمال - جنوب و نزدیکی به تعدادی از شهرهای استان و آذربایجان غربی، خواستار ارتقای سردخانه مرکز انتقال خون و فرآوری خون شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای احداث سردخانه انتقال خون دو میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد افزود: امسال هم دو میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته می‌شود و انتظار داریم که سردخانه به شیوه مناسب با امکانات جدید، تجهیز شود.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان هم با بیان اینکه 30 درصد اهداکنندگان خون در کردستان، سقزی هستند، ایثارگری مردم شهرستان را ستود و اعلام کرد: فرآوری و توزیع خون، از برنامه‌های جدی برای سقز خواهد بود.

سعید کریمیان میانگین کشوری اهدای خون بانوان در کشور چهار درصد است این این عدد برای بانوان کردستانی 9 درصد است و سال گذشته بعد از لرستان رتبه دوم را کسب کرد.

وی اضافه کرد: سال گذشته از 40 هزار مراجعه‌کننده، بیش از 35 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند و بیش از 90 هزار فراورده خونی تأمین شد که مازاد بر نیاز استان به استان‌های نیازمند ارسال شده است.

در این دیدار که خسروپور، مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز هم حضور داشت، با اشاره به اینکه شهرستان سقز از گذرگاه‌های عبور زائران اربعین حسینی (ع) است بر آمادگی بیمارستان‌ها و انتقال خون برای نذر خون و نیاز به خون هم بحث شد.

 

شناسه خبر 72795