شناسه خبر:72798
1402/5/31 11:23:12

سرپرست حوزه هنری کردستان گفت: هنر کاریکاتور در استان، هنری آینده‌دار و دارای مزیت‌های خاصی است که باید با فراهم کردن زمینه‌های لازم در راستای شکوفایی آن تلاش کرد.

افشین آزادی روز دوشنبه در ورک‌شاپ یک‌روزه کارتون و کاریکاتور با محوریت فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در سنندج اظهار کرد: مزیت کُرد بودن و مخاطب خاص داشتن در کنار توان هنری هنرمندان کردستانی یک مزیت بدون رقیب است که می‌توان از آن به خوبی در کمک به اقتصاد هنر بهره‌برداری کرد.

وی اضافه کرد: در زمینه ویژندسازی تجربه‌هایی را در کشور شاهد بودیم که نتوانست مسیر کامل شدن را طی کند؛ ازجمله تجربه جناب‌خان، کلاه قرمزی و شکرستان که باید تلاش شود با بررسی و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و چالشی مسیری مشخص و ادامه دار برای علاقه‌مندان این هنر را فعال کرد.

سرپرست حوزه هنری کردستان توجه به هنرمندان شهرستانی را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: آمادگی داریم به‌منظور شناسایی و جذب هنرمندان فعال این عرصه در تمام شهرستان‌های استان همراه هنرمندان خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری برنامه‌ها و ورک‌شاپ‌هایی را در شهرستان‌های استان برگزار کنیم.

وی با قدردانی از توجه ویژه شرکت توزیع نیروی برق کردستان به اهمیت بهره‌مندی از هنر برای انتقال پیام تأکید کرد: حاصل این ورک‌شاپ و دیگر برنامه‌های این‌چنینی کمک در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق و بالا بردن نکات ایمنی این صنعت خواهد بود.

**هنر و رسانه تأثیرگذارترین ابزار برای انتقال پیام به مخاطب است

کوهسار رسولی‌تبار؛ مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان نیز به موضوع مصرف برق در فصل تابستان و دغدغه‌های شرکت توزیع برق اشاره کرد و گفت: بخش هنری و رسانه می‌توانند در این موضوع بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشند و این ورک شاپ هم به دنبال آن است که آثار هنرمندان برای ترغیب مردم به بهینه مصرف و بالا بردن ایمنی برق بکار رود.

ورک‌شاپ تولید محور کارتون و کاریکاتور با حضور جمعی از هنرمندان مطرح کاریکاتور عضو خانه کاریکاتور حوزه هنری و با همکاری و مشارکت شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در محل سالن اندیشه پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.

 

شناسه خبر 72798