شناسه خبر:72838
1402/6/1 10:53:27

مدیر عامل آب منطقه‌ای ایلام گفت: در بحث خدمات‌رسانی و اجرای پروژه‌های عمرانی مشکل تامین اعتبار مورد نیاز پروژه‌ها با تمهیدات دولت سیزدهم و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته کم‌تر شده است.

صادق علیمرادی اظهار کرد: احداث سد مخزنی «میمه» در شهرستان دهلران، سد «سیکان» در شهرستان دره‌شهر با اهداف تأمین آب شرب و صنعت شهرستان‌های دره‌شهر، بدره و آبدانان و تنظیم حقابه اراضی پایین‌دست و سد «چناره» در شهرستان چرداول با هدف تأمین آب دراز مدت شهرستان‌های ایلام و چرداول و تأمین حق‌آبه‌های پایین دست در دست اجرا است.

وی گفت: احداث سد «گدارخوش» به‌منظور تأمین آب کشاورزی و صنعت منطقه در شهرستان مهران و اجرای طرح آبرسانی به ایوان از مهم‌ترین پروژه‌های استان ایلام است که با شروع به کار دولت سیزدهم و با حمایت‌های ویژه وزیر نیرو و با تخصیص اعتبارات مناسب در دست اجرا است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای ایلام در خصوص مشکلات اصلی این پروژه‌ها تصریح کرد: در بحث خدمات‌رسانی و اجرای پروژه‌های عمرانی اصلی‌ترین مشکل، تأمین اعتبار مورد نیاز پروژه‌ها است که خوشبختانه با تمهیدات دولت سیزدهم و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته، کاهش مشکلات اعتباری ملموس شده که امیدواری این روند همچنان ادامه یابد.

علیمرادی تأکید کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، افق بسیار روشنی هم در صنعت آب و هم در بحث تأمین آب شرب شهرستان‌های استان را شاهد خواهیم بود.

 

شناسه خبر 72838