شناسه خبر:72897
1402/6/2 11:49:32

رئیس کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی استان ایلام با اشاره به اینکه تمامی تمهیدات لازم برای پذیرایی از زوار اندیشیده شده است، گفت: 90 درصد از مواکب استان ایلام جانمایی شده است.

قاسم حقیقت روز چهارشنبه اظهار کرد: در استان ایلام برای ایام اربعین بیش از 500 موکب در زمینه پذیرایی، اسکان و آشپزخانه خانگی پیش‌بینی شده که تاکنون 90 درصد از مواکب استان ایلام جانمایی شده است.

وی گفت: تاکنون بیش از 30درصد مواکب در استان ایلام ازجمله در میدان اربعین در پایانه مرزی مهران برای خدمات‌رسانی به زوار فعال شده که با افزایش میزان تردد زوار، خدمات‌رسانی سایر مواکب نیز آغاز خواهد شد.

رئیس کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی استان ایلام با اشاره به اینکه موکب‌ها در زمینه توزیع آب، شرب و غذای گرم در بین زوار اربعین اقدام می‌کنند، افزود: تمامی تمهیدات لازم برای نیازهای زائران اندیشیده شده و تاکنون مشکل و یا کمبود خاصی در امر خدمات رسانی به زوار مشاهده نشده است.

حقیقت یادآور شد: خدمات‌رسانی موکب‌های استان ایلام از دو روز گذشته آغاز به مرور دیگر موکب‌های استان ایلام نیز فعال می‌شوند.

وی گفت: 80 آشپزخانه خانگی برای پخت غذای گرم در استان ایلام فعال شده است، این آشپزخانه در واقع پشتیبان موکب‌های استان ایلام هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین موکب‌های خدمات‌رسانی در مرز مهران مستقر می‌شوند، تصریح کرد: پیش‌بینی شده 135 موکب در مرز فعال و به زوار اربعین خدمات‌رسانی کنند.

رئیس کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی استان ایلام خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای توزیع روزانه 100 هزار پرس غذای گرم در بین زوار اربعین حسینی از طریق مواکب انجام شده است، به اندازه کافی آب معدنی نیز برای توزیع بین زوار پیش‌بینی شده است.

 

شناسه خبر 72897