شناسه خبر:72925
1402/6/4 10:24:31

امام جمعه همدان گفت: دولت از نخبگان بیشتر استفاده کند و نباید با مرزبندی‌های کاذب کشور را از فکر و اندیشه نخبگان محروم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه در هفته دولت یاد امام بزرگوار و شهیدان گرانقدر باهنر و رجایی را گرامی‌ می‌داریم اظهار کرد: دو سال از دوران مسئولیت دولت سیزدهم می‌گذرد که از مهمترین نقاط قوت آن می‌توان به مردمی بودن آن، سفرهای استانی، تحرک، رشد اقتصادی چهار درصد در سال 1400 و 1401، افزایش سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف صنعتی، کاهش رشد نقدینگی و رشد صادرات اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها به بخش‌هایی که در کشور رشد کرده باید ویژه بپردازند افزود: یکی از اقدامات خوب دولت تسهیل صدور مجوز کسب و کار، تقویت نظام مالیاتی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی است که در استان ما هم به وقوع پیوسته است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات خوب دولت در حوزه رفع تنش‌های آبی صورت گرفته و در استان ما بالغ بر 1000 میلیارد برای انتقال آب هزینه شد که در اسرع وقت باید به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به مسکن یکی دیگر از موارد خوب این دولت است، البته نیاز به عملیاتی شدن بیشتر دارد ادامه داد: در استان همدان نیز با مشکلاتی در این حوزه مواجه بودیم که بخشی از آن حل و فصل شده است، ضمن اینکه باید با مراقبت از باغات و زمین‌های کشاورزی در این زمینه تدبیر شود.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی تصریح کرد: 600 قطعه زمین در شهر قهاوند آماده شده که بر اساس قانون جمعیت جوانی برای افرادی که سه فرزند بیشتر دارد، به صورت رایگان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه افزایش فروش نفت و گاز را با وجود تحریم‌ها داشتیم گفت: بیش از یک‌میلیون و 600 هزار بشکه نفت با وجود عدم امضای رجام فروخته می‌شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال این بود که فروش نفت ایران به صفر برسد اظهار کرد: ارتباطات برون‌مرزی و منطقه‌ای، حل مشکل بین ایران و عربستان، عضویت در سازمان همکاری شانگهای، عضویت در بریکس که ائتلاف اقتصادی بین قدرت‌های غیر غربی است؛ که رقیب جدی اقتصادی برای امریکا و قدرت‌های غربی به شمار می‌رود را باید به فال نیک گرفت.

وی با بیان اینکه این عضویت نشانه شکل‌گیری نظم جدید تمدنی، خنثی‌کننده تحریم‌ها، فراهم سازی زمینه‌ها برای حذف دلار، تسهیل تبادلات بین‌المللی و زمینه‌ساز تحولات اقتصادی در کشور است افزود: البته ارتباط خوب دولت با مجلس و همکاری نمایندگان در این دستاوردها نقش داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه در این هفته یک‌هزار پروژه در استان به بهره‌برداری می‌رسد تصریح کرد: دولت در عرصه‌های کلان اقتصادی پرتلاش بوده و قدردان هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه لازم است دولت در زمینه حفظ ارزش پول ملی تلاش بیشتری کند ادامه داد: مساله کنترل نوسانات قیمت‌ها، اجاره‌بها، بورس و حل مشکلات معیشتی نیاز بیشتری به برنامه‌ریزی و نظارت دارد و از دولت انتظار بیشتری در این زمینه می‌رود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در عرصه کلان زحمات بیشتری رخ داده است خاطرنشان کرد: پرداخت بدهی‌هایی که از دوران گذشته باقی مانده و توسط دولت پرداخت شده بسیار مهم است و هم اکنون نیز در حال تسویه شدن است، اما مردم انتظار دارند مشکلات معیشتی آنها حل شود.

وی با اشاره به اینکه دولت در کنترل قیمت کالاهای اساسی بیشتر تلاش کند گفت: دولت از نخبگان بیشتر استفاده کند و نباید با مرزبندی‌های کاذب کشور را از فکر و اندیشه نخبگان محروم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی گفت: افراد جوان و نخبه شایسته و مسئولیت‌پذیری در کشور هستند که می‌توانند در مساله مدیریت اقتصادی و فرهنگی به کشور خدمت کنند.

وی در پایان سخنانش با اشاره به در پیش بودن اربعین اظهار کرد: بالغ بر 120 موکب در استان همدان فعال است که نشاندهنده اهمیت اربعین حسینی برای مردم دارد.

 

 

شناسه خبر 72925