شناسه خبر:72992
1402/6/6 09:20:38

مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی استان همدان گفت: از یکم شهریورماه تا روز گذشته 10 هزار نفر از محوطه باستانی هگمتانه بازدید کردند.

امیرحسین فریبا روز گذشته با بیان اینکه هم‌زمان با حضور ارزیاب یونسکو در همدان به‌منظور بررسی پرونده «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» رکورد بازدید از تپه هگمتانه شکست، اظهار کرد: در طول سه روز نمایش گنجینه زرین و سیمین هخامنشی و ساسانی در موزه محوطه باستانی هگمتانه، این موزه با استقبال بی‌شمار علاقه‌مندان به تاریخ و هنر ایران مواجه شد.

وی ادامه داد: طی سه روز نمایش اشیای زرین و سیمین هخامنشی و ساسانی در همدان، 10 هزار نفر بازدید از موزه هگمتانه صورت گرفته که رکورد بازدید از این محوطه را در طول سال به غیر از تعطیلات نوروزی شکسته است.

مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی استان همدان گفت: با همکاری موزه ملی ایران و اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان با تدابیر دقیق امنیتی، این نمایشگاه برای نمایش آثار تاریخی در موزه هگمتانه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: ریتون طلای هخامنشیان، سرستون هخامنشی، دستبند طلا، خنجر طلا، بشقاب سیمین زراندود، بشقاب نقره، جام نقره، ظرف نقره، دستبند طلا و کاسه طلا ازجمله این اشیا بود که به نمایش گذاشته شد.

 

 

شناسه خبر 72992