شناسه خبر:73045
1402/6/7 08:31:37

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت مطالبات داروخانه‌های استان به مبلغ 11 میلیارد و 900 میلیون تومان هم‌زمان با روز داروساز خبر داد.

فریبرز نیاستی ضمن تبریک زادروز حکیم و فیلسوف ایرانی زکریای رازی و روز داروساز به جامعه فرهیخته و دانشگاهی داروسازان استان، گفت: در تکمیل زنجیره ارزشمند درمان برای یک بیمار دردمند، بدون شک داروساز یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های مورد نیاز در این مسیر مقدس است که درتلاش برای شفای بیمار نقشی بی‌بدیل دارد. ضرورت دارو و داروسازی و نقش آن در تأمین سلامت بیماران بر هیچ‌کس پوشیده نیست و این خود بهانه‌ای است تا همت والای این قشر دیگر بار ستوده شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار کرد: هم‌زمان با روز داروساز، در پنجم شهریورماه تسویه ارز ترجیحی دارو اسناد مردادماه سال جاری به مبلغ 11 میلیارد و 900 میلیون تومان از سوی این اداره کل صورت پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه همه داروخانه‌های خصوصی استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند، افزود: درحال حاضر 265 داروخانه در سطح استان همدان طرف قرارداد با بیمه سلامت است. با توجه به اینکه تأمین داروهای مورد نیاز بیماران از اهمیت بسزایی برخوردار بوده، ما باید از تمام توان و ظرفیت خود جهت پرداخت به‌موقع مطالبات داروخانه‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان همچنین ابراز امیدواری کرد که با تسریع در پرداخت مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی استان، مراکز مذکور دغدغه کمتری برای رفع نیازها و کمبودهای خود داشته باشند و این امر موجب تسهیل در خدمت‌رسانی به بیماران و بیمه‌شدگان عزیز شود.

شناسه خبر 73045