شناسه خبر:73069
1402/6/7 12:31:45

همزمان با هفته دولت هشت پروژه عمرانی، خدماتی و تولیدی در بخش ننور بانه به بهره‌برداری رسید.

همزمان با هفته دولت، معابر شهر بوئین، یک واحد مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی(ره)، فاز نخست ایمن‌سازی روستای سورین، اجرای سه طرح عمرانی در روستاها گویزله، درگاشیخان و ولی آباد بخش ننور، یک واحد تعاونی تولید، بسته‌بندی و خشک کردن انواع میوه در روستای سورین و پروژه اینترنت پرسرعت و فیبرنوری در روستای برویشکانی در بخش ننور بانه به بهره‌برداری رسید.

افتتاح بهسازی معابر شهر بوئین

شهردار بوئین در مراسم افتتاح آسفالت معابر شهر بوئین گفت: این پروژه شامل زیرسازی به مساحت چهار هزار مترمربع، اجرای کانال آب‌های سطحی و اجرای نرده محافظ است

سیامند غفوری افزود: برای اجرای این پروژه یک میلیارد تومان هزینه شده که به صورت امانی توسط شهرداری بوئین اجرا شد.

افتتاح مسکن مددجویی

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان بانه گفت: یکی از اقدامات مهم کمیته امداد امام خمینی تامین مسکن محرومین است که برای احداث مسکن روستایی 2 طرح اجرا می‌شود یکی طرح 10 هزار واحدی که سهمیه شهرستان بانه از این 15 واحد است.

بابک امینی افزود: یکی دیگر از طرح‌ها 40 هزار واحدی است که سهمیه بانه 85 واحد است که اقدامات اولیه برای اجرای این طرح در بانه انجام شد است.

وی با اشاره به به بهره‌برداری از یک واحد مسکن روستای در قولستر بخش ننور بانه اظهار داشت: طرح 15 واحدی در بانه آماده بهره‌برداری است که این واحد در روستای قولستر نیز جز این طرح است که هزینه اجرای این واحد 150 میلیون تومان است که برای هر واحد نیز 200 میلیون تومان وام چهار درصدی پرداخت می‌شود و بخشی از هزینه نیز توسط خیرین پرداخت می‌شود.

بهره‌برداری از فاز نخست ایمن‌سازی روستای سورین

رئیس بنیاد مسکن شهرستان بانه گفت: طرح ایمن سازی روستای سورین در سه شاخه کار شده که شاخه اول 124 متر، شاخه دوم 162 متر و شاخه سوم 134 متر در سه مسیر در فاز نخست اجرا شده است.

بختیار خدری با بیان اینکه این طرح در سه فاز انجام می‌شود، افزود: فاز نخست این طرح شامل انجام فعالیت‌های سطحی با ایجاد کانال و دیوار سنگی و فاز دوم دفع و زهکشی زیر سطحی با ایجاد کل گذاری و شمع گذاری است که با تصویب نهایی این بخش 164 شمع هر کدام به عمق 20 متر به فاصله 2 متری ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: برای اجرای فاز نخست این طرح یک هزار متر مکعب دیوار سنگی اجرا شده که برای آن 2 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شد.

اجرای سه طرح عمرانی در روستاها

بخشدار ننور گفت: پروژه بتن‌ریزی معابر روستای گویزله با یک هزار و 400 متر مربع بتن ریزی معابر انجام شده اعتبارات این پروژه 78 میلیون تومان اعتبارات دهیاری و 180 میلیون تومان نیز از محل مشارکت مردمی تامین شد.

جلال شهیدی افزود: پروژه بتن‌ریزی معابر روستای درگاشیخان به مساحت یک هزار و 112 متر مربع بتن ریزی و 27 متر دیوار حائل با اعتبار 90 میلیون تومان اعتبارات فاقد دهیاری و 170 میلیون تومان مشارکت مردمی اجرا شد.

وی اظهار داشت: برای اجرای بتن‌ریزی و بهسازی معابر روستای ولی آباد نیز بتن‌ریزی یک هزار 400 مترمربع با اعتبار 310 میلیون تومان هزینه شده که 105 میلیون تومان از محل اعتبارات دهیاری و 87 میلیون تومان مشارکت مردمی تامین شده است.

بهره‌برداری از پروژه اینترنت پرسرعت و فیبرنوری برویشکانی

رئیس شرکت مخابرات شهرستان بانه گفت: شرکت مخابرات شهرستان بانه برای اجرای پروژه‌های هفته دولت 25 میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده و در 6 سایت فور جی در مناطق مختلف شهر بانه به تی دی ال تی ای تبدیل شده و اینترنت پرسرعت و فیبرنوری در روستای برویشکانی راه‌اندازی شده است.

مصطفی فتحی افزود: برای اجرای این پروژه چهار کیلومتر فیبر نوری از روستای ننور به برویشکانی انتقال داده شد که پهنای باند 40 مگ برثانیه است که 256 مشترک را پوشش می‌دهد.

افتتاح یک واحد تعاونی تولیدی

یک واحد تعاونی تولید، بسته‌بندی و خشک کردن انواع میوه در روستای سورین بخش ننور بانه با اشتغالزایی 20 نفر و 13 عضو با اعتبار چهار صد و 30 هزار تومان اعتبار از محل اعتبارات اعتبارات روستایی به بهره‌برداری رسید.

در این تعاونی انواع میوه‌ها خشک و گیاهان داروی توسط زنان روستایی جمع‌آوری و بسته‌بندی می‌شود که به طور غیرمستقیم هم برای تعداد زیادی از زنان روستایی اشتغال ایجاد کرده است.

100 پروژه عمرانی، خدماتی، تولیدی و فرهنگی با اعتبار 300 میلیارد تومان طی هفته دولت در بانه به بهره‌برداری می‌رسد.

 

شناسه خبر 73069