شناسه خبر:73089
1402/6/8 10:59:13

فرماندار سقز در بازدید تیم کارشناسی حوزه ریاست جمهوری از طرح فرودگاه سقز، این مجموعه را آماده بهره‌برداری اعلام کرد.

دومین تیم کارشناسی حوزه ریاست جمهوری طی یک هفته اخیر، همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، فرماندار سقز و نماینده مردم سقز و بانه در مجلس، از بازارچه سیف و طرح‌های فرودگاه و سد چراغ بازدید کردند.

جعفر توان، فرماندار سقز در بازدید از بازارچه سیف، با اشاره به مصوبه سفر رئیس جمهور و همچنین اهمیت معیشت مردم و گشایش اقتصادی و بهره‌مندی جمعیت زیادی از مردم روستاها، بر بازگشایی بازارچه سیف یا تعریف معابر کولبری تأکید کرد.

فرماندار سقز و بهزاد رحیمی، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس همچنین در بازدید از طرح فرودگاه سقز، این مجموعه را آماده بهره‌برداری و نقش فرودگاه را در خدمات‌دهی حدود دو میلیون نفر ساکنان استان کردستان و تعدادی از شهرهای آذربایجان غربی، با اهمیت برشمردند.

معاون عملیات فرودگاه‌های استان کردستان هم با اشاره به تکمیل باند، برج، ترمینال، ساختمان جانبی پلیس و دیوار حفاظتی پیرامونی فرودگاه، خاطرنشان کرد که مانع پروازی برای افتتاح فرودگاه وجود ندارد.

توان در بازدید هیئت ویژه ریاست جمهوری از سد چراغ ویس هم، آبگیری کامل سد، استفاده از ظرفیت آب کشاورزی، آسفالت 14.2 کیلومتر آسفالت جاده‌های دسترسی روستاها که به‌واسطه آبیگری کامل سد زیر آب خواهد رفت را از دغدغه‌ها برشمردند.

 

شناسه خبر 73089