شناسه خبر:73090
1402/6/8 10:57:46

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از تعویض بیش از چهار هزار و 876 کنتور آب از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

فرهاد بختیاری‌فر روز گذشته با اشاره به برخی اقدامات انجام‌شده درخصوص پیشگیری از هدررفت منابع آب در سال جاری اظهار کرد: یکی از اقداماتی که همواره در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد، تعویض، بازسازی و استانداردسازی تأسیسات فرسوده و معیوب آبی است.وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تعویض دو هزار و 293 دستگاه کنتور معیوب مشترکین در بخش شهری و دو هزار و 583 دستگاه کنتور معیوب مشترکین در بخش روستایی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان به اصلاح و بازسازی 146 فقره انشعاب آب مشترکین در بخش شهری اشاره کرد و گفت: در راستای جلوگیری از هدررفت منابع آبی 327 کیلومتر شبکه توزیع آب و 49 هزار و 940 فقره انشعاب آب در بخش شهری و روستایی نشت‌یابی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب و نصب انشعابات جدید اشاره کرد و افزود: بر همین اساس اصلاح و توسعه 10 کیلومتر شبکه توزیع آب در بخش شهری، سه کیلومتر در بخش روستایی و نصب هفت هزار و 923 رشته انشعاب جدید آب برای مشترکین شهری و روستایی عملیاتی شده است.

بختیاری‌فر با تأکید بر اینکه حفظ منابع آبی موجود در اولویت اقدامات این شرکت قرار دارد، بیان کرد: به همین منظور از ابتدای سال جاری 250 رشته انشعاب آب غیر مجاز شناسایی شده‌ که برخی از انشعابات قطع و یا تبدیل به انشعاب مجاز در بخش شهری شده‌ است.

شناسه خبر 73090