شناسه خبر:73095
1402/6/8 11:02:40

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: شهر ماژین شامل 1400 خانوار با جمعیت بالغ بر 3850 نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌‌مند شدند.

آیین بهره‌برداری از فاز نخست آبرسانی شامل بهسازی دو دهنه چشمه و خط انتقال به طول سه کیلومتر شهر ماژین و روستاهای تابعه با حضور مهندس بهزاد علیزاده نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان، فرماندار دره‌شهر و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد.

قائم مقام آبفای استان در این مراسم ضمن تبریک هفته دولت گفت: این پروژه شامل بهسازی دو دهنه چشمه و اجرای خط انتقال با لوله فولادی به قطر 200 میلی متر به طول 3000 متر است که به منظور ارتقا کیفی آب، یک باب فیلتر شنی تند به ظرفیت 30 لیتر بر ثانیه تهیه، نصب و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

مهندس رضا محمدرضائی اعتبار هزینه‌شده این پروژه را بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون تومان برشمرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح، 11 روستا و همچنین شهر ماژین شامل 1400 خانوار با جمعیتی بالغ بر 3850 نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

وی ضمن تقدیر از پیگیری‌ها و حمایت‌های نماینده مجلس در جهت اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب و با اشاره به استقرار اداره آب و فاضلاب در شهر ماژین یادآور شد: با توجه به مسافت 60 کیلومتری ماژین تا دره‌شهر، اهالی این منطقه جهت انجام امورات مربوطه باید مسافت زیادی را طی می‌کردند بنابراین بـه‌منـظور ارائـه خـدمات مطـلوب بـه مـراجعان و مشترکان محترم شهر ماژین ساختمان اداری آبفای این شهر با چهار پرسنل احداث شد.

در ادامه این مراسم، علیزاده نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، با تقدیر از مدیرعامل و مجموعه شرکت آبفای استان اظهار کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم اقدامات مناسبی جهت تدمین آب شهرها و روستاهای استان انجام گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی یکی از مشکلات آب و فاضلاب استان را تعویض شبکه‌های فرسوده آب برشمرد و اظهار کرد: این مهم از مطالبات به حق مردم بوده و ما نیز به‌عنوان خادمان مردم در مجلس شورای اسلامی تمامی تلاش خود را در جهت جذب اعتبارات لازم انجام می‌دهیم.

این پروژه با حمایت و مشارکت بنیاد برکت اجرا و توسط دو نفر از خانواده معزز شهدا که در مراسم حضور داشتند، افتتاح شد.

 

شناسه خبر 73095