شناسه خبر:73162
1402/6/9 10:37:28

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در استان ایلام 82 معدن فعال و در حال بهره‌برداری هستند که از این معادن 16 ماده معدنی غیرفلزی استخراج می‌شود.

رضا محتشمی‌پور معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، در دیدار با معدن‌کاران، مدیران و کارکنان حوزه معدن اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام، با اشاره به اهمیت معادن و صنایع معدنی، ضمن تقدیر از اقدامات انجام‌شده در این بخش گفت: معادن به‌عنوان بخش مهمی از صنعت کشور، تأثیر بسزایی بر پارامترهای اقتصادی از جمله اشتغال دارد.

وی افزود: توسعه بخش معدن، نیازمند حضور شرکت‌های قدرتمند در حوزه سرمایه‌‌گذاری است، تا سرمایه لازم جهت تحقق این هدف تأمین شود.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ممنوعیت واردات ماشین‌ آلات معدنی، به دلیل حمایت از تولید داخلی آن هاست.

مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام نیز در این جلسه بیان کرد: در استان ایلام 82 معدن فعال و در حال بهره‌برداری هستند، که از این معادن 16 ماده معدنی غیر فلزی استخراج می‌شود.

رضا محمدرحیمی میزان اشتغال مستقیم در معادن استان را 715 نفر و در صنایع معدنی 1200 نفر دانست و گفت: طبق تحقیقات به عمل آمده 191 میلیون تن ذخیره قطعی کشف شده مواد معدنی استان است، که سالانه حدود پنج میلیون تن از آن برداشت می‌شود.

در این جلسه نمایندگان معدن‌کاران استان، مسائل و مشکلات خود را ازجمله: نحوه محاسبه حقوق دولتی، ورود ماشین‌‌آلات معدنی، مالیات بر ارزش افزوده، تأمین اجتماعی و گران بودن هزینه برق و گاز مصرفی مطرح کردند.

 

شناسه خبر 73162