شناسه خبر:73181
1402/6/9 12:11:47

سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به بانک مرکزی پیرامون نحوه ارائه خدمات ارزی به زائران اربعین، خواستار رفع فوری اختلال در سامانه‌های مرتبط شد.

ستار شیرعالی در نامه‌ای به معاون ارزی بانک مرکزی پیرامون نحوه ارائه خدمات ارزی به زائران اربعین، خواستار رفع فوری اختلال در سامانه‌های مرتبط شد.

وی در راستای اجرای بند (ج) ماده (11) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و ماده (42) آیین‌نامه اجرایی این قانون، بر این نکته تأکید کرد که با توجه به موارد تحت بررسی در این سازمان با موضوع «عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی»، ملاحظه شد در برخی از مقاطع به‌دلیل قطع شدن ارتباط بین بانک‌ها و سامانه‌های ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (ازجمله سنا) روند ارائه خدمات ارزی به زائران دچار اختلال می‌شود.

بازرس‌کل امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی، با اشاره به بررسی‌های میدانی صورت‌گرفته پیرامون نحوه ارائه ارز به زائرین، تصریح کرد: بعضاً در برخی از بانک‌ها به‌دلیل آن‌چه محدودیت ارائه ارز (طی یک روز) اعلام شده است، روند دریافت ارز توسط زائرین زمانبر است.

شیرعالی خاطرنشان کردن افزایش متقاضیان استفاده از خدمات ارزی اربعین در روز‌های آتی و احتمال تشدید اختلال در امور سامانه‌های مرتبط، از معاون ارزی بانک مرکزی خواست هرچه سریع‌تر، اقدامات لازم برای رفع این معضل را مورد توجه قرار دهد و گزارش آن را به سازمان بازرسی ارسال کند.

 

شناسه خبر 73181