شناسه خبر:73241
1402/6/11 13:04:33

استاندار کرمانشاه از ایجاد امید در جامعه به‌عنوان مهم‌ترین وظیفه امروز مسئولین یاد کرد و گفت: مدیران باید در وهله نخست خودشان امیدوار باشند تا بتوانند به جامعه امید تزریق کنند.

محمدطیب صحرایی نهم شهریورماه در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر در حسینیه شهدای کرمانشاه با گرامیداشت هفته دولت، از این ایام به‌عنوان ایام‌الله یاد و اظهار کرد: ایام‌الله روزهایی هستند که جلوه‌های حکمت و قدرت الهی در این روزها بیشتر خود را نشان می‌دهد و توجه ویژه به این جلوه‌ها باعث می‌شود از مسیر هدایت فاصله نگیریم.

صحرایی با بیان اینکه هفته دولت می‌تواند دو پیام برای مردم و مسئولین به همراه داشته باشد، گفت: بزرگداشت روز شهادت چهره‌هایی مثل شهیدان رجایی و باهنر به این معنا است که باید مسئولین در این خط حرکت کنند تا بتوانند موفق باشند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر در طول عمر خدمت‌رسانی کوتاه خود نشان دادند که معتقد به خدمات‌رسانی به مردم هستند، بنابراین مردم باید در انتخابات چهره‌هایی را انتخاب کنند که برای خدمت‌گزاری به مردم تا پای جان پای کار باشند.

صحرایی تأکید کرد: پیام برگزاری مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر برای مسئولین نیز این است که پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی حق مطلبش شهادت است که در این نگاه خستگی و طلبکاری مسئولین از مردم جایی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت امید دادن به جامعه با بیان خدمات واقعی نظام، گفت: امروز ایجاد امیدواری در بین مردم مهم‌ترین وظیفه مسئولین است.

صحرایی تأکید کرد: مدیران باید با بصیرت بوده و در وهله نخست خودشان امیدوار باشند تا بتوانند به جامعه امید تزریق کنند.

وی اشاره‌ای گذرا هم به وضعیت کنونی کشور و مقایسه آن با دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی داشت و گفت: ما در این استان طی سال‌های نه‌چندان دور هنگامی که بیمار می‌شدیم در مراجعه به پزشک با پزشکانی مواجه می‌شدیم که اغلب هندی و بنگلادشی بودند و زبان ما را هم نمی‌فهمیدند و صرفاً با ایما و اشاره مشکلاتمان را گفته و آن‌ها هم از روی حدس و گمان برای ما دارو تجویز می‌کردند، اما امروز در حوزه پزشکی به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌ایم.

صحرایی به تصمیم‌گیری بیگانگان برای کشورمان قبل از پیروزی انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: اما امروز به برکت انقلاب اسلامی به جایی رسیده‌ایم که شرق و غرب را در برابر اسلام به زانو درآورده‌ایم.

صحرایی با اشاره به در پیش بودن انتخابات، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی کارگرزاده و کشاورززاده و دیگر فرزندان ایران اسلامی به خودشان جسارت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را می‌دهند، درحالی که در دست‌نوشته‌های اسدالله علم (از چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه پهلوی) به‌صراحت آمده که ما یک کمیته سه‌نفره بودیم که مشخص می‌کردیم در هر استانی چه کسانی باید نماینده شوند و چه کسانی نباید به‌هیچ‌عنوان نماینده مردم بشوند.

وی ادامه داد: به شهادت تاریخ در اکثر انتخابات‌های ریاست جمهوری که در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب در کشور برگزار شده، دولت‌هایی رأی آورده و سر کار آمده‌اند که همسو با دولت قبلی که مجری برگزاری انتخابات بوده، نبوده‌اند که این موضوع نشان از سلامت و امانت‌داری نظام اسلامی در برگزاری انتخابات‌ها دارد.

این مقام مسئول سپس گریزی هم به میزبانی کرمانشاه از زوار اربعین زد و با بیان اینکه استان کرمانشاه مفتخر به میزبانی زوار اربعین است، گفت: این‌روزها می‌بینیم که همه از کودک شیرخواره گرفته تا پیرمرد ویلچرنشین، ثروتمند و مستمند راهی پیاده‌روی اربعین شده‌اند و هیچ قدرت بشری چنین موجی را نمی‌تواند ایجاد کند.

صحرایی با بیان اینکه اربعین شروع یک تمرین بزرگ برای جهانی شدن اسلام است و به‌هیچ‌عنوان یک کار تفننی نیست، افزود: باید معنویت حاصل از حضور زوار اربعین در استان را در سطح استان منتشر کنیم.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه با بیان اینکه اربعین به‌جز آورده‌های معنوی دستاوردهای مادی زیادی هم برای استان به همراه دارد، گفت: تردد روزانه 85 هزار نفر زائر در استان کرمانشاه که این عدد در سال‌های آتی افزایشی چندبرابری خواهد داشت جریانی از کار و تولید را در استان به همراه خواهد آورده که از قِبَل آن ده‌ها و صدها شغل ایجاد خواهد شد و امیدآفرین است.

وی با بیان اینکه دشمنان در پی ایجاد ناامیدی در بین مردم استان از این فرصت امیدبخش هستند، اظهار کرد: اربعین برای استان کرمانشاه یک گردش مالی بزرگ به همراه دارد، چون اگر هر کدام از زوار اربعین از صنایع دستی، محصولات باغی، کشاورزی و خدماتی استان تنها یک خدمت دریافت کنند، درآمد بالایی از محل آن عاید استان خواهد شد.

صحرایی ادامه داد: بهسازی و ایمن‌سازی چند صد کیلومتر از راه‌های استان و پول هزار و چند صد میلیارد تومانی تزریق‌شده به کرمانشاه برای انجام اقدامات زیرساختی امکاناتی است که برای مردم استان ماندگار بوده و خیرش به مردم استان خواهد رسید.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز گفت: مدیران و مسئولان باید با خدمات‌رسانی به مردم به جامعه امید بدهند.

سردار بهمن ریحانی با گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر کمتر از یک ماه مسئولیت داشته و به شهادت رسیدند، بنابراین اینکه ما آن‌ها را الگو قرار داده‌ایم، به‌خاطر فرهنگ، اعتقاد، الگو و رویه‌ای است که از خود برجای گذاشته‌اند.

وی مهم‌ترین وظیفه مسئولین در شرایط کنونی را خدمت‌رسانی به مردم عنوان کرد و افزود: مسئولین و مدیران با خدمات‌رسانی به مردم می‌توانند به جامعه امید بدهند.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر را به سطح فضای مسئولیتی مدیران ببریم، گفت: انقلاب ما انقلاب دینی است، بنابراین برای تداوم راه این انقلاب نیاز داریم مدیران و مسئولان امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خود قرار داده و شهدا را الگوی خود کنند.

ریحانی ادامه داد: امروز وظیفه مدیران خیلی سنگین است، چون مردم از آن‌ها توقع کار کردن دارند و تنها با خدمت‌رسانی است که می‌توان مردم را به اسلام و انقلاب دلگرم‌تر کرد.

وی با بیان اینکه امام و رهبری همواره بر مبنای اعتقادات محکم با زیربنای دینی اظهار نظر کرده‌اند، گفت: فرمان تاریخی امام (ره) مبنی بر تشکیل بسیج انقلاب را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه کرده است.

ریحانی با بیان اینکه هیچ تشکلی در دنیا به لحاظ شکل، شاکله و انگیزه شکل‌گیری قابل مقایسه با بسیج نبوده، افزود: دشمنان اسلام و انقلاب در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هزاران فتنه را برای ضربه زدن به انقلاب طراحی کرده‌اند که به برکت تیزبینی امام (ره) در صدور فرمان تشکیل بسیج مردمی نتوانسته‌اند کوچک‌ترین ضربه‌ای به نظام وارد آوردند.

وی با بیان اینکه تانک، ماهواره و موشک عامل بازدارندگی دشمنان ما نبوده، گفت: دلیل پیروزی ما در برابر دشمنان در حوزه‌های مختلف، پشتوانه قوی مردمی بوده و آنچه تاب تحمل در برابر دشمنان را به ما داده و سبب شده توطئه‌های دشمنان خود و در رأس آن‌ها آمریکا را با شکست مواجه کرده و ناکام بگذاریم، مردم هستند.

ریحانی ادامه داد: مردم با همه مشکلات اقتصادی و گله‌هایی که داشته و دارند، در برهه‌های مختلف به دشمنان ثابت کرده‌اند که دست از اصول خود برنمی‌دارند، بنابراین این مردم شایسته خدمات‌رسانی بهتر هستند.

ادامه این مراسم با گلباران مزار شهدای شهر کرمانشاه همراه بود.

 

شناسه خبر 73241