شناسه خبر:73299
1402/6/12 10:18:32

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار ویژه سقز گفت: کمبود زمین و منابع مالی از مهم‌ترین موانع بزرگ پیش روی توسعه صنعت در این شهرستان بوده و اقداماتی در راستای رفع این مسائل در دست اجراست.

جعفر توان روز شنبه در نشست با جمعی از مدیران حوزه صنعت شهرستان سقز با اشاره به درخواست سرمایه‌گذاران مبنی بر سرمایه‌گذاری در این شهرستان، اظهار کرد: کمبود زمین برای واگذاری به متقاضیان در شهرک صنعتی قهرآباد، یکی از مشکلات اصلی است.

وی افزود: در راستای تأمین زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذاران، زمین شهرک صنعتی شماره دو در دست تملک است و در انتظار پاسخ استعلام‌های مربوطه توسط ادارات کل محیط زیست و آب منطقه‌ای هستیم.

فرماندار ویژه شهرستان سقز ادامه داد: واگذاری واحدهای در اختیار بانک‌ها، رفع مشکلات واحدهای نیمه فعال و فعال‌سازی واحدهای راکد از دیگر برنامه‌ها برای توسعه صنعت در این شهرستان است که نیازمند تلاش سرمایه‌گذاران در این رابطه هستیم.

توان با بیان اینکه کمبود منابع مالی از دیگر موانع بخش صنعت این شهرستان به‌شمار می‌رود، ادامه داد: رفع مشکلات این حوزه، نیازمند همکاری جدی بانک‌ها و سرمایه‌گذاران است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سقز هم در این نشست اظهار کرد: تعداد 130 پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت این شهرستان صادر شده است که از این تعداد 78 واحد فعال، 16 واحد نیمه‌فعال، 17 واحد غیرفعال و پروانه 19 واحد هم باطل شده است.

رفع مشکلات واحدها با تعدادی از ادارات، پیگیری مصوبه‌های سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به سقز، برگزاری جلسات گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و اجرای عملیات افزایش دیماند برق شهرک صنعتی از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

شناسه خبر 73299