شناسه خبر:73328
1402/6/13 12:31:32

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های آبخیزداری شهرستان فامنین به‌مناسبت هفته دولت، گفت: 21 هزار هکتار مطالعات انجام شده که 17 هزار هکتار در حوزه‌های چپقلو، آجرلو، آقاج، باباحصاری، زاغلیجه و غیره اجرایی شده و اعتبار فامنین برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سال‌ جاری یک میلیارد تومان است و امیدواریم بتوانیم کارهای خوبی در این زمینه انجام دهیم.

محمدمهدی آرتیمانی با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های آبخیزداری شهرستان فامنین به‌مناسبت هفته دولت، ابراز کرد: 21 هزار هکتار مطالعات انجام شده که 17 هزار هکتار در حوزه‌های چپقلو، آجرلو، آقاج، باباحصاری، زاغلیجه و غیره اجرایی شده و اعتبار فامنین برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سال‌ جاری یک میلیارد تومان است و امیدواریم بتوانیم کارهای خوبی در این زمینه انجام دهیم.

فرماندار فامنین نیز از بهره‌برداری طرح‌های آبخیزداری شهرستان در بخش پیشخور گفت و ابراز کرد: آبخیزداری یک ضرورت برای شهرستان در استفاده از نزولات جوی است.

سیدروح‌الله حسینی افزود: استفاده از آبخیزداری موجب می‌شود تا آب در سفره‌های زیرزمینی جذب شود و در طول سال از تأثیر این بندها در افزایش آب قنات‌ها بهره‌مند شویم.

وی تصریح کرد: از ظرفیت مردم نباید غفلت شود و باید از وجود آنان در اجرای پروژه‌ها استفاده کرد.

فرماندار فامنین ادامه داد: اعتبار هزینه‌شده در این پروژه 250 میلیون تومان است و هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری کاهش دبی سیلاب‌های فصلی و شکل‌گیری دریاچه پشت هر بند و کمتر شدن میزان تخریب آب در پایین‌دست است.

حسینی اظهار کرد: شرایط برای شهرستان در پروژه‌های آبخیزداری آماده است تا با بارندگی تأثیر پروژه‌های آبخیزداری در مقدار آب روستاها مشخص شود.

وی بیان کرد: تلاش‌های منابع طبیعی در بخش پیشخور قابل تقدیر است و امیدواریم تخصیص‌ها به سمت اعتبارات ملی سوق داده شود.

فرماندار فامنین خاطرنشان کرد: اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم می‌بینیم در دور دست‌ترین نقاط شهرستان مدیران ادارات حضور فعال داشته و به دنبال اجرای برنامه هستند، این رویکرد دولت انقلابی است و باید بیش از این‌ها به روستاها رسیدگی شود.

 

 

شناسه خبر 73328