شناسه خبر:73330
1402/6/13 12:34:08
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان:

بیش از 14 هزار زائر به پایانه‌های مرزی اعزام شدند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از اعزام 14 هزار و 440 نفر زائر از مقصد استان همدان به پایانه‌های مرزی مهران و خسروی از ابتدای طرح اربعین تا 11 شهریورماه خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، مهرداد آهکی با بیان اینکه طرح سراسری اربعین و اعزام زائران به مرزهای غربی کشور از 27 مردادماه سال جاری آغاز شده است، ادامه داد: زائران اعزامی از این استان در قالب 382 دستگاه اتوبوس، 146 دستگاه میدل‌باس و 39 دستگاه سواری به مرزها اعزام شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به برپایی مستمر میز خدمت در شهرستان‌هایی که پایانه مسافربری در آن‌ها وجود دارد، گفت: افرادی که به شکل حضوری به پایانه‌ها مراجعه می‌کنند، درصورتی که با مشکلاتی درخصوص نحوه بلیت‌فروشی و نرخ کرایه مواجه شدند، می‌توانند به دفاتر میز خدمت مراجعه و مسئله‌ خود را با کارشناسان مطرح کنند.

آهکی اظهار کرد: افرادی هم که به‌صورت غیر حضوری اقدام به تهیه بلیت کردند، درصورت مواجهه با مشکل در حین سفر، می‌توانند مشکل خود را با سامانه شبانه‌روزی 141 مرکز مدیریت راه‌ها مطرح کنند تا توسط کارشناسان راهنمایی شوند.

آهکی با تأکید بر افزایش ایمنی راه‌های استان همدان، گفت: با توجه به گرمای هوا و تردد زائران با استفاده از خودرو شخصی، پیش‌بینی می‌شود اغلب این سفرها در طول شب انجام شود و راهداری استان نیز نسبت به تعمیر و راه‌اندازی سیستم‌های روشنایی به‌خصوص در گردنه اسدآباد اقدام کرده است.

* آغاز موج نخست بازگشت زائران اربعین حسینی از سمت مرزهای مهران و خسروی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به ترافیک نیمه‌سنگین محورهای همدان، گفت: موج نخست بازگشت زائران اربعین حسینی از مرزهای مهران و خسروی آغاز شده است.

آهکی با بیان اینکه تمهیدات و هماهنگی‌های لازم برای بازگشت زائران اربعین حسینی پیش‌بینی شده است، از همه زائران که با خودروی شخصی درحال بازگشت هستند خواست به‌هیچ‌وجه با حالت خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی نکنند و حتماً در مکان‌هایی که پیش‌بینی و جانمایی شده است، استراحت کوتاهی داشته باشند و بعد به مسیر خود ادامه دهند. ️

وی یادآور شد: به‌منظور ارائه خدمات مطلوب و همچنین استراحت کوتاه زائران اربعین حسینی 42 باب مجتمع خدماتی رفاهی، 25 باب راهدارخانه، 100 عدد پارکینگ حاشیه جاده‌ای و یک طرح پویش راه نجات در محورهای استان همدان پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همدان بین استان‌های مرزی و مرکزی کشور قرار گرفته است، گفت: اکثر زائرین در حین بازگشت از مرزها با حالت خستگی وارد محورهای همدان می‌شوند که این امر مستلزم جانمایی محل‌های مناسب برای استراحت، استقرار گشت‌های راهداری و پلیس راه است. ️

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: 50 گروه گشت راهداری همراه با تیم‌های پلیس راه، هلال‌احمر و اورژانس در محورهای استان همدان تا پایان ایام اربعین حسینی به‌صورت مستمر در خدمت زائران و کاربران جاده‌ای خواهند بود.

95 درصد از سیستم‌های روشنایی و چراغ‌های چشمک‌زن در محورهای استان همدان تعمیر و راه‌اندازی شده‌اند و همچنین سیستم روشنایی گردنه اسدآباد به طول 14 کیلومتر فعال و درحال بهره‌برداری است.

استان همدان داری حدود پنج هزار و 400 کیلومتر جاده و 17 گردنه برف‌گیر به طول 245 کیلومتر است که گردنه اسدآباد ازجمله محورهای کوهستانی و سخت‌گذر استان در فصل زمستان محسوب می‌شود.

 

 

شناسه خبر 73330