شناسه خبر:73344
1402/6/14 10:23:14

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان از هوشمندسازی تقاطع بهشت خبر داد و گفت: یکی از موضوعات مهم در مدیریت ترافیک، هوشمندسازی تقاطع‌های هم‌سطح شهری برای کنترل بهتر جریان ترافیک و بالا بردن ضریب ایمنی در تقاطع‌های مذکور جهت جلوگیری از خطاهای انسانی است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی با بیان اینکه یکی از اقدامات در کاهش آگاهانه سرعت در شبکه معابر ایجاد تقاطع چراغ‌دار است، تصریح کرد: اقتضای ایجاد این نوع تقاطع در معابر پُررفت‌وآمد، هوشمندسازی است که تأخیر و طول صف خودرو را کاهش داده و انضباط بهتری ایجاد می‌کند.

شهردار همدان افزود: در گذشته یکی از راهکارها احداث تقاطع‌های بسته و دوربرگردان بود، اما درحال حاضر با توجه به افزایش تردد در سطح شهر باید به‌تدریج تقاطع‌های چراغ‌دار در راستای مدیریت ترافیک افزایش یابد.

وی با اشاره به پیش‌بینی بودجه مناسب برای هوشمندسازی تقاطع‌های هم‌سطح از شهریورماه امسال، اظهار کرد: در سال‌ جاری با خرید تجهیزات و تکمیل سامانه هوشمند، به دنبال اجرای هوشمندسازی در تقاطع‌های مهم شهری هستیم که ایجاد این تقاطع‌ها براساس اولویت‌ و دریافت بازخورد مثبت از اقدامات جاری، صورت خواهد گرفت.

حسینی با تأکید بر ضرورت هوشمندسازی تقاطع‌ها، افزود: اجرای این تقاطع‌ها در میان مردم بازخورد خوبی خواهد داشت که در راستای مدیریت بهینه تقاطع‌ها و کاهش ترافیک و تسهیل عبورومرور، در تقاطع‌ها طرح هوشمندسازی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری پروژه هوشمندسازی و مدیریت بهینه تقاطع‌ بهشت در شهر همدان، تصریح کرد: در راستای کاهش ترافیک و تسهیل در عبورومرور شهروندان در فاز نخست هوشمندسازی و مدیریت بهینه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تقاطع بهشت اجرا شده که امیدواریم شاهد کاهش بار ترافیک باشیم.

حسینی ضمن تأکید بر پیگیری تسهیل عبورومرور شهری و هوشمندسازی تقاطع‌ها، خاطرنشان کرد: یکی از مؤثرترین شیوه‌های بهبود مشکلات تردد شهروندان، بازنگری مجدد در زمان‌بندی و فازبندی چراغ‌ها و جانمایی آن‌ها برای کاهش تأخیر در تقاطع‌ها است.

شناسه خبر 73344