شناسه خبر:73345
1402/6/14 10:28:05

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: درحال حاضر 27 هزار نفر در شهرک‌های صنعتی استان همدان دارای شغل هستند که از این تعداد هشت هزار و 500 نفر طی دو سال اخیر و در دولت سیزدهم صاحب شغل شده‌اند.

مصطفی حقیقی اظهار کرد: در شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان یک‌هزار و 400 واحد بهره‌بردار وجود دارد که پروانه 400 واحد بهره‌برداری مربوط به دو سال اخیر است.

وی افزود: در استان 32 شهرک صنعتی وجود دارد که شامل 15 شهرک، 16 ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است و درمجموع سه هزار قرارداد واگذاری بسته شده که به‌طور تقریبی تمام فیلدهای تولیدی 14 گانه وزارت صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی را گذرانده اند و دارای مجوز هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان بزرگ‌ترین مشکلات صنایع در استان همدان را مربوط به امور زیرساختی دانست و گفت: به‌دلیل شرایط کوهستانی همدان، تأمین زمین چالش اصلی ما در شرکت شهرک‌های صنعتی است و بعد از آن به‌ترتیب اولویت و اهمیت تأمین آب و برق قرار دارد.

حقیقی تأکید کرد: تفاوتی که تأمین آب با برق برای صنایع دارد این است که می‌توان به‌هرحال برق را تولید کرد، اما منابع آبی محدود است و توان تولید مجدد وجود ندارد؛ به همین علت درصورتی که ما نتوانیم از منابع آبی به‌درستی استفاده کنیم، چالش بزرگی متوجه صنایع استان خواهد شد.

وی افزود: به‌دلیل شرایط آبی استان تلاش شده مجوزهای صنعتی را به سمت صنایع کم‌آب‌بر و هایتک رهنمود کنیم که برای این موضوع به دنبال روش‌های علمی و جایگزین هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: متأسفانه همدان ما جزء استان‌هایی است که صنایع غذایی آب‌بری دارد که باعث شده در این بخش پُرمصرف باشیم؛ به همین علت تدابیری اندیشیده شده تا برای این موضوع چاره‌اندیشی شود تا بتوانیم آب را در صنایع غذایی استان به چرخش بیندازیم که در این مسیر به ورود بدنه دانشگاهی و نظرات تخصصی بسیار نیازمندیم. به همین علت به دنبال ارتباط با دانشگاه برای حل مشکل هستیم.

حقیقی در پایان تأکید کرد: اینکه به‌ازای هر لیتر آب مصرفی چند شغل ایجاد می‌شود، دارای استانداردی خاص است که براساس همان استاندارد برای مصرف هر لیتر آب در شهرک‌های صنعتی استان همدان، برای 62 نفر شغل ایجاد شده است.

شناسه خبر 73345