شناسه خبر:73476
1402/6/19 14:15:31
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان مطرح کرد:

آغاز عملیات اجرایی احداث یادمان شهدای بمباران انبار نفت همدان

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: عملیات اجرایی ساخت یادمان شهدای بمباران انبار نفت منطقه همدان با حضور مسئولان استانی آغاز شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی ابراز کرد: اخیراً و در آستانه برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان، چندین نقطه در استان در جغرافیای حماسی دفاع مقدس شناسایی شد که یکی از اماکن شاخص، محل بمباران انبار نفت قدیم همدان و جایگاه مجاور آن است.

روستایی افزود: مکان مذکور ساعت 14 روز 30 دی‌ماه سال 1365 توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق بمباران شد که تمامی 45 سرنشین اتوبوسی که درحال سوخت‌گیری در جایگاه مجاور بود، شهید شده و به دیدار حق شتافتند.

وی با اشاره به اینکه پس از طرح این پروژه نشست‌های کارشناسی متعددی برای اجرای هرچه بهتر یادمان برگزار شد، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم یادمانی فاخر در تراز اقدامات ماندگار دفاع مقدس داشته باشیم.

روستایی اذعان کرد: سه مجموعه تابعه صنعت نفت در استان از طراحی تا احداث و در زمینه جلوه‌های صوتی و بصری برای اثرگذاری بهتر بر مخاطب مشارکت خواهند کرد و از ایده‌های خلاقانه هنرمندان و از تجربیات قبلی صاحب‌نظران حوزه دفاع مقدس بهره‌گیری خواهد شد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از استفاده از آهن‌آلات، ورق‌ها، لوله‌ها، قطعات و اتصالات موجود انبار نفت قدیم برای ساخت اِلمان خبر داد و خاطرنشان کرد: سعی بر آن داریم با کمترین هزینه و بهره‌گیری از امکانات موجود، اِلمانی درخور شأن احداث کنیم.

این مقام مسئول احداث یادمان شهدای انبار نفت همدان را افتخاری برای مجموعه دانست و ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی و همکاری منسجم با تمامی بخش‌های درون‌سازمانی و مشارکت دیگر واحدهای تابعه صنعت نفت ازجمله شرکت گاز استان و انتقال گاز منطقه 7، هرچه سریع‌تر پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیر اجرایی کنگره گرامیداشت هشت هزار شهید استان همدان نیز با بیان اینکه یکی از مکان‌های باارزش استان در دوران دفاع مقدس به‌لحاظ تعداد شهدا محل بمباران انبار نفت قدیم همدان است، یادآور شد: همان‌طور که از اسم «یادمان» پیدا است، می‌خواهیم با احداث آن در این محل یادمان بماند که چه عزیزانی در دوران جنگ هشت‌ساله تحمیلی و دفاع مقدس شهید شدند و جانشان را فدای این مرزوبوم کردند.

سردار حسین فرجی تصریح کرد: طی هماهنگی‌هایی که با مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام شد، مقرر شد قبل از آغاز اجلاسیه یادمان مذکور را افتتاح کنیم.

مسلم مخفی، فرماندار شهر همدان هم اظهار کرد: به برکت برگزاری دومین کنگره گرامیداشت هشت هزار شهید استان همدان جا داشت که یادمانی شایسته احداث بشود تا افتخارات شهدا به‌ویژه شهدای این حادثه برای آیندگان ثبت و به تصویر کشیده شود.

گفتنی است؛ در پایان مراسم کلنگ احداث یادمان بر زمین زده شد و پس از آن ماشین‌آلات حاضر در محل عملیات خاک‌برداری و اجرایی پروژه را آغاز کردند. در این آیین اسداللهی مدیرکل دفتر فنی استانداری، سرهنگ آزادی نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بصیری‌پارسا مدیرعامل شرکت انتقال گاز منطقه 7 و نماینده شرکت گاز استان، صفدریان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان و دیگر همراهان حضور داشتند.

 

شناسه خبر 73476