شناسه خبر:73477
1402/6/19 14:17:09
مدیرعامل آبفای استان همدان خبر داد:

ثبت بیش از 173 هزار تماس ورودی به مرکز 122

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از ثبت بیش از 173 هزار تماس ورودی به مرکز 122 از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر با بیان اینکه مرکز ارتباطات مردمی 122 مسئول دریافت و پاسخگویی به کلیه تماس‌های برقرارشده از شهرها و روستاهای استان است، گفت: در این نوع از ارتباط مشترکین عزیز توسط تلفن‌های ثابت و همراه با شماره‌گیری تلفن سه‌رقمی (122)، به مرکز ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب استان متصل می‌شوند.

وی با اذعان به اینکه همکاران ما به‌صورت 24 ساعته در این مرکز در خدمت هم‌استانی‌های عزیز هستند، عنوان کرد: مرکز ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب به‌منظور رفاه حال مشترکین و امکان ارتباط سریع و دوسویه آنان با شرکت آب و فاضلاب استان در هنگام بروز حوادث و اطلاع‌رسانی، به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مشترکین است.

بختیاری‌فر در ادامه ضمن اشاره به مجموع تماس‌های ورودی این مرکز از ابتدای سال جاری، گفت: در مدت مذکور از مجموع 173 هزار تماس‌های ورودی 65 هزار تماس مرتبط با امور مشترکین بود که از این تعداد 35 هزار مورد منجر به ثبت درخواست امور مربوطه شده و 30 هزار تماس به‌منظور راهنمایی مشترکین بوده است.

وی با بیان اینکه از مجموع تماس‌های یادشده 26 هزار تماس نیز در حوزه حوادث و اتفاقات به ثبت رسیده است، اظهار کرد: همکاران ما در بازه زمانی یادشده یک‌هزار و 100 مورد گزارش شکستگی و وقوع حادثه روی خطوط اصلی در سطح استان اعم از شهرها و روستاها را ثبت و به آن‌ها رسیدگی کردند.

این مقام مسئول همچنین افزود: 85 هزار تماس نیز از ابتدای سال جاری به ثبت رسیده که این تماس‌ها به‌منظور مطلع شدن از دلیل قطعی آب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اذعان به اینکه 20 درصد تماس‌های ورودی روزانه مرتبط با حوادث و اتفاقات است، گفت: تماس‌های دریافتی پس از ثبت توسط کارشناسان پاسخگویی، به گروه مستقر در محل حادثه اعلام می‌شود.

وی توضیح داد: چنانچه حادثه پیش‌آمده در حوزه خطوط اصلی باشد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل مربوطه مرتفع می‌شود.

این مقام مسئول همچنین ضمن اشاره به رسیدگی به حوادث مرتبط با کانال‌ها و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب، گفت: این‌گونه حوادث عموماً در فصول پُربارش سال به‌دلیل عدم کشش و پس‌زدگی شبکه‌ها اتفاق می‌افتد که در بهار و تابستان کمتر با این موارد مواجه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص تماس‌های دریافتی مرتبط با تعویض کنتورهای معیوب نیز توضیح داد: چنانچه کنتور دچار عیب فنی باشد، همکاران ما به‌صورت رایگان مشکل مربوطه را مرتفع می‌کنند؛ در غیر این صورت مشترک مکلف به پرداخت هزینه به‌منظور تعویض کنتور است.

بختیاری‌فر همچنین تصریح کرد: کنتورها در هر دوره قرائت توسط مأموران شرکت آب و فاضلاب مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و درصورت مشاهده مشکل براساس موجودی کنتورها در انبار شرکت، عملیات تعویض کنتور در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

شناسه خبر 73477