شناسه خبر:73500
1402/6/20 11:53:20

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده در سال 1400 کردستان رتبه 27 در مناسب‌سازی را دارد، ضمن اینکه امسال هم با توجه به بررسی‌هایی که انجام شده، اتفاق قابل توجهی صورت نگرفته است.

حسین رسولی شنبه‌شب در جلسه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار کرد: موضوع مناسب‌سازی محیط شهری و معابر عمومی برای گروه‌های هدف به‌ویژه معلولان، سالمندان، زنان باردار و کودکان و دسترسی آنان به اماکن مختلف، یکی از مباحث اصلی بهزیستی و کمیته مناسب‌سازی و همچنین مطالبه معلولان است.

وی افزود: براساس بررسی‌های انجام‌شده در سال 1400، استان کردستان رتبه 27 را در این زمینه دارد و میانگین نمره ادارات از 100 نمره 43 بوده است، ضمن اینکه امسال هم با توجه به بررسی‌هایی که انجام شده، اتفاق قابل توجهی صورت نگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه مناسب‌سازی ادارات باید در اولویت کاری مدیران قرار گیرد، گفت: تعدادی از مدیران مناسب‌سازی را منوط به اعتبارات جداگانه می‌دانند اما مقدور نیست بنابراین ادارات توجه جدی‌تری به موضوع اصلاح معابر و ورودی‌ها و تقویت ارتقای وضعیت فعلی داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی کردستان با بیان اینکه شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی نقش مؤثری در اصلاح معابر دارند، گفت: به غیر از شهرداری سنندج، شهرداری سایر شهرهای استان توجه زیادی به این موضوع ندارند.

مشاور استاندار کردستان در امور معلولان نیز به لزوم توجه به معلولان روستایی اشاره کرد و گفت: طرح هادی و مناسب‌سازی محیط روستاها برای معلولان در روستاها باید جدی‌تر گرفته شود چراکه از دغدغه‌های جامعه معلولان است.

نصرالله ابراهیمی مشاور استاندار کردستان در امور معلولان با اشاره به اینکه در سطح شهرها برخی اقدامات در راستای مناسب‌سازی انجام شده، افزود: بسیاری از مردم از جزئیات این اقدامات مطلع نیستند و باید با فرهنگ‌سازی این مهم را تحقق داد.

وی با تأکید بر اینکه مناسب‌سازی دو بال فیزیکی و فرهنگی دارد، گفت: فرهنگ‌سازی در اجرای طرح‌های مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان تأثیرگذار است و بخشی از آگاه‌سازی مردم را شکل می‌دهد.

 

شناسه خبر 73500