شناسه خبر:73567
1402/6/21 13:00:45

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری کردستان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، 30 هزار درخواست وام قرض‌الحسنه دریافت و تاکنون بیش از 76 درصد این تسهیلات پرداخت شده است.

مرادعلی بهمنی اظهار کرد: بقیه وام‌های درخواستی نیز در حال پرداخت است و جزو استان‌های برتر در این زمینه هستیم.

وی افزود: در دور اول سفر رئیس جمهور به کردستان، 122 هزار نامه و تماس مردمی تحویل استانداری شد و به تمام تماس‌ها و نامه‌ها پاسخ داده و نتیجه به متقاضی اعلام شده است.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری کردستان ادامه داد: در این سفر 6 هزار و 200 درخواست وام خوداشتغالی ثبت و به افراد دارای شرایط پرداخت شد.

بهمنی یادآور شد: در قالب همین سفر، به 15 هزار نفر از سوی کمیته امداد کمک هزینه درمانی و 500 خانوار نیز از سوی بهزیستی کمک شد.

**انجام 300 بازرسی از ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان

وی بازرسی از ادارات و ارزیابی عملکرد مدیران را از مهم‌ترین وظایف مدیریت عملکرد، بازرسی، حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری عنوان کرد و گفت: تلاش ما این بوده گلوگاه‌های فساد در ادارات را ببندیم که البته تا حدود زیادی موفق هم شدیم.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری کردستان، اصلی‌ترین عامل فساد در ادارات را ناکارآمدی مدیران دانست و ادامه داد: طی دو سال اخیر 300 مورد بازرسی از ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام شد.

بهمنی با بیشترین چالش و شکایات مردم را مربوط به دستگاه‌های خدمات‌رسان عنوان کرد و افزود: کیفی‌سازی بازرسی از دستگاه‌ها در دستور کار این مدیریت بوده و طی دو سال گذشته وضعیت سلامت اداری استان بهبود یافته است.

وی آمار تماس‌های روزانه با سامانه 111 را حدود 500 مورد اعلام کرد و گفت: به تمام تماس‌ها همان روز جواب و به دستگاه مربوطه ارجاع داده می‌شود و ظرف حداکثر 20 روز دستگاه مربوطه باید جواب درخواست متقاضی را داده باشد.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری کردستان افزود: در بحث پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌ها مردمی، کردستان جز استان‌های موفق و برتر است و رضایتمندی مردم نتیجه اقدامات مؤثر این اداره کل است.

بهمنی اضافه کرد: عملکرد مدیران به‌صورت منظم، 6 ماه، یک‌سال و دوره‌ای ارزیابی می‌شود و در صورت ناکارآمدی، برکنار خواهند شد.

وی با بیان اینکه دوشنبه‌ها ملاقات چهره به چهره مدیران با مردم ضروری است، ادامه داد: هیچ مدیری حق ندارد ملاقات روز دوشنبه را لغو کند و بازرسان به صورت ماهانه این دیدارها را رصد و راستی‌آزمایی می‌کنند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی 17 تیرماه سال گذشته به استان کردستان سفر کرد.

 

 

شناسه خبر 73567