شناسه خبر:73570
1402/6/21 13:09:40

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در حوزه فاضلاب شهری 96.5 درصد جمعیت استان زیرپوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار دارند که رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

محمد فرهاد اظهار کرد: استان کردستان حدودا 1.8 میلیون نفر جمعیت دارد که 1.3 میلیون نفر در حوزه شهری در 33 شهر و مابقی در حوزه روستاها در یک هزار و 677 روستا زندگی می‌کنند.

وی افزود: جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نقش مهمی در حفظ سلامت و بهداشت مردم و محیط زیست را ایفا می‌کند و به همین دلیل این وظیفه در کنار رسالت تأمین آب‌رسانی به نقاط مختلف همواره در دستور کار شرکت آبفا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 96.5 درصد جمعیت شهری استان زیرپوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار دارند که با توجه به میانگین 50 درصدی این شاخص در کشور رتبه نخست را به دست آورده‌ایم.

فرهاد تصریح کرد: همچنین 80 درصد فاضلاب شهری جمع‌آوری شده در استان تصفیه می‌شود که میانگین این شاخص هم در کشور 25 درصد است و این نشان می‌دهد در بخش فاضلاب تلاش و اقدامات درخور و شایسته‌ای در استان صورت گرفته است.

وی افزود: در استان کردستان 9 واحد تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در شهرهای سنندج، بیجار، حسن‌آباد یاسوکند، سقز، بانه، مریوان، قروه، سریش‌آباد و کامیاران در مدار بهره‌برداری هستند، همچنین تصفیه‌خانه‌ شهرهای دیواندره و دهگلان در دست ساخت و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای سنندج، مریوان، سقز، بانه و سریش‌آباد در دست ارتقا هستند.

 

شناسه خبر 73570