شناسه خبر:73702
1402/6/27 13:01:50

معاون بازرگانی اتحادیه تعاونی‌های روستایی کردستان گفت: مقدمات اولیه احداث دومین روستابازار سنندج فراهم شده و قرار است این پروژه با مشارکت شهرداری اجرایی شود.

فاروق بصیری روز سه‌شنبه با اشاره به استقبال مردم از خرید در نخستین روستابازار سنندج ایجاد دومین روستابازار هم جزو برنامه‌های تعاون روستایی قرار گرفت، اظهار کرد: زمین مورد نیاز توسط شهرداری برای اجرای این پروژه معرفی شده و توافقات اولیه هم در این رابطه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه نخستین روستابازار استان سال 1389 در سنندج ایجاد شد، اظهار کرد: این روستا بازار در ابتدا دارای 45 غرفه بود و در سال 1393 با اجرای طرح توسعه آن به 97 غرفه افزایش یافت.

معاون بازرگانی اتحادیه تعاونی‌های روستایی کردستان با اشاره به اینکه کالاهای اساسی مورد نیاز خانوار در این روستابازار موجود است، اضافه کرد: در زمان‌هایی که کمبود کالایی هم چون گوشت قرمز و سفید در بازار ایجاد شود این کالاها در روستا بازار با توجه به وجود غرفه اتحادیه دامداران برای عرضه وجود دارد.

بصیری با بیان اینکه بر روند توزیع و عرضه کالا در روستا بازار نظارت می‌شود، ادامه داد: قیمت گذاری کالاها در روستا بازار براساس فاکتور ارائه‌شده از سوی غرفه‌داران و با احتساب درصدی سود تعیین می‌شود و همه غرفه‌داران ملزم به درج قیمت بر روی کالاها هستند.

وی با اشاره به اینکه اجاره غرفه‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است، بیان کرد: اجاره غرفه‌ها از 30 تا 40 میلیون ریال است و از این نظر نسبت به مغازه‌های داخل شهر بسیار ارزان قیمت است و عرضه محصولات در آن هم توجیه اقتصادی لازم را دارد.

نخستین روستابازار سنندج در بلوار شهید بهشتی واقع شده است دومین روستا بازار هم قرار است در شهرک بهاران راه‌اندازی شود.

 

شناسه خبر 73702